pellerin 0 Posted Saturday at 02:08 PM Jag tömmer tanken till dieselvärmaren 😳 Båten är ny för mig och jag bävar för hur bränslet ser ut i de stora tankarna till motorn 🥵 Share this post Link to post Share on other sites
Lintott 2,010 Posted Saturday at 03:38 PM 1 timme sedan skrev pellerin: Jag tömmer tanken till dieselvärmaren 😳 Båten är ny för mig och jag bävar för hur bränslet ser ut i de stora tankarna till motorn 🥵 Hur det ser ut i huvudtanken beror nog på hur stor omsättningen varit i huvudtanken i förhållande till värmartanken. Det kan även vara en otät påfyllning till värmartanken som gjort att det kommit in vatten i den. Sug upp en skvätt ur huvudtanken, en lång sond på oljebytardunken brukar vara lätt att få ner i något hål i tanken (gärna från botten av tanken om du kommer åt), låt stå i en flaska en stund för att se om det skiktar sig, därefter har du bättre beslutsunderlag för fortsättningen. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Boanjohan 601 Posted Saturday at 04:00 PM Värmaren kanske nästan aldrig används och den dieseln kanske därför är jättegammal. Behöver inte alls ha något med skicket i huvudtanken att göra. Följ @Lintotts tips. Share this post Link to post Share on other sites