Rewtyr 0 Postad 20 Juli , 2015 Hej, Har en båt med VP KAD-300 och DP-G drev. Enligt instruktionsboken ska man kunna trimma drevet från -9 till + 40 men jag kan bara trimma mellan -1 och +40. Min kunskap om drev är begränsad så nån som vet vart jag ska börja felsöka? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipperjoel 0 Postad 20 Juli , 2015 Fel injusterad trimindikator? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Los_capitanos 21 Postad 21 Juli , 2015 Har du provat nollställa drevet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 582 Postad 21 Juli , 2015 Om akterspegelns lutning är 13 grader, vilket är standard, ska instrumentet visa -4 grader när drevet är helt nertrimmat. Om du inte vill justera givaren, kan du justera på instrumentet. Det finns en liten justerskruv på baksidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rewtyr 0 Postad 22 Juli , 2015 Tack för alla svar! Om jag förstår er alla rätt så är det inget fel på "trimfunktionen" på drevet ut bara givaren som inte är rätt justerad efter senaste servicen. Kan man justera givaren när båten ligger i vattnet? Tack igen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 582 Postad 22 Juli , 2015 Givaren sitter på toppen av styraxeln inne i båten, men du kan som sagt också justera i instrumentet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser