Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
moltas

Åtgärd med ett garantiåtagande.

Rekommendera Poster

 Har nu bestämt  att firman jag köpt motorn av inte får göra garantireparationen. Driva det rättsligt kostar tyvärr både tid och pengar. Det är inte säkert att reparationen blir bra ändå. Det är även andra som också har problem med denna firma och det är detta som också bekymrar mig. Vill någon ha namnet på företaget så kan jag skicka ett PM. 

 

Börjat idag att undersöka och få felet/felen avhjälpt med andra firmor. Redan första kontakten så ser det bra ut, även om det kostar för mig. 

 

/Moltas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samla dokumentation så kan du ju göra en anmälan till ARN när allt ät fixat och se vart det leder. Kanske får du en del av dina kostnader täckta.

 

Lycka till!

Mackey

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mackey:

 

Jomenvisst, ett försök är det värt!

Tack!

 

/Moltas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väcker tråden till liv igen. Lämnade in båten till MMG i Karlskrona. Dom ska kunna byta packboxen utan att lyfta motorn. Däremot så hittade meken en annan grej som inte var bra. Lagret till kompressorn var dåligt.Tyvärr kunde man inte bara byta det utan det var ett helt kit med magnetkoppling och lite andra prylar. Kitet gick på ca 4500 kr plus arbete. Får se hur dom lyckas med dessa reparationer Skulle bli klar idag. Fick bra intryck av meken iaf.

/Moltasin.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hämtade båten idag. Äntligen tät från oljeläckaget. Ett riktigt hästjobb att byta packboxen till vevaxeln längst ner i kölsvinet. Säkert 60-70 cm ner till vevaxeln sen bara 25 cm till skottet från svänghjulet/remskiva.

Ny kopplingssats till kompressorn och den blev tyst från lagerljud. MMG (aukt. för VP) i Karlskrona har gjort ett bra jobb.

Har ett par moment kvar, dels ventiljustering efter renovering samt en spridare som inte är riktigt bra.

 

/Moltas.   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skönt att det fungerar till slut. En massa onödiga pengar, fast sådant brukar man kunna glömma med tiden.

Det som slår en är att gamla tiders hästskojare verkar ha bytt bransch!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst fasen är det trista pengar. Totalt gick det på 13 600. Men nu är det en annan division som skruvar med det.

Kompressorn är betydligt rappare, remmar och koppling var nog också slitna. Sånt man kanske inte märker förrän nya prylar kommer dit.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kommer att offentliggöra firman som renoverat motorn så småningom. Detta för att varna andra som går i bytestankar av motor. Tråkigt nog är det en på vår båtklubb som också råkat ut för denna firma med bekymmer som följd. Hann dock inte varna honom.

Är lite osäker om det är ett oljeläckage till. I såna fall kan det vara bakre vevaxeltätning som läcker. Då är ett lyft av motorn oundvikligt. Demontering och montering ca 15 000 plus ev. delar. :-((  Då ska firmans namn ut på forumet.

Ska lämna in båten hos MMG i Karlskrona om en dryg vecka för att säkerställa detta.

 

/Moltas.

Redigerad av moltas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ännu en person jag känner väl som råkat ut för bekymmer från denna firma.  Artikeln finns i dagens lokaltidning, Sydöstran. Dock finns ett fel i artikeln, det är ingen privatperson som affären gjorts med utan en firma. Det är denna firma jag köpt min motor av.

 

/Moltas.

post-64501-0-57585800-1444462029_thumb.jpg

Redigerad av moltas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är nyfiken på vilket företag det är, hoppas att du får ordning på maskinen, verkligen surt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant, intressant !

Jag var snubblande nära att tinga en Yanmarmotor som just denna firma/han får klar nu i oktober, "helrenoverad". Han är ju en flitig annonsör på Blocket, men när jag ville ha telefonnummer (för att slippa mejla) och lite mer info började det bli tunt med svaren.

 

Eftersom jag bor en bra bit ifrån Sthlm och en stor inombordsdiesel inte är något man plockar ur och skickar, så räknade jag kallt med att garantierna som lämnas blir svåra att utnyttja i alla fall. Därav extra viktigt med all info och historik kring motorn. En motor lyfts ju inte ur en båt och helrenoveras utan anledning.

 

Men som sagt - det blir nog en ny istället (ingen jättestor prisskillnad), främst för att maggropen sade "nej" till hans objekt. Och man skall nog lyssna på den ibland....

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Äntligen börjar det brännas för den här skojaren.

/Moltas

 

 

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=6524341

Är det berendssen marin vi talar om? Han servade min motor och reparerade den i somras. Intrycket jag fick vid hans verkstad utanför Enköping var ordning och reda. Har bett honom gå igenom min motor i vinter, serva toppen samt kolla över slitage.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ImgemarE:
Du gjorde alldeles rätt. Ganska säker på att det blivit bekymmer på ett eller annat sätt. Nu är jag ganska bra informerad om hans förehavanden och länken är bara en liten del av det hela.

Redigerad av moltas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kossor:

Bara att gratulera! Du ser namnet på firman i länken!

Redigerad av moltas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kossor:

Bara att gratulera! Du ser namnet på firman i länken!

Ja jag är förvånad, synd om dig som haft problem, nu har vi ju inte hört firmans verision, finns ju alltid två sidor på ett mynt, tolka inte detta fel nu. Men jag har upplevt en helt annan sida i form av engagemang och service hos nämnda företag. Får väl se hur ARN behandlar detta är ju en oberoende part, som utreder vad som skett, för du har väl anmält ärendet dit? Sen får vi se hur företaget agerar vid en ev fällning, innan dess är det ju ord mot ord.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ännu en person jag känner väl som råkat ut för bekymmer från denna firma.  Artikeln finns i dagens lokaltidning, Sydöstran. Dock finns ett fel i artikeln, det är ingen privatperson som affären gjorts med utan en firma. Det är denna firma jag köpt min motor av.

 

/Moltas.

 

Hej Jan Blom

 

hur gick det för Staffan Calden? kan du inte beskriva det lite utförligt, åker han med båten idag fungerar den som skall

 

en hederskund som var mycket lätt att lösa problem med

 

H Arild B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Äntligen börjar det brännas för den här skojaren.

/Moltas

 

 

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=6524341

 

 

Hej Jan Blom

 

menar du BERNTSEN MARIN?

 

Kan du beskriva kortfattat vad jag erbjudit dig för förslag för att ni skall bli tillfredställd?

 

Fullt återköp av motorn som ni beskriver som fuskrenoverad 2014

 

Reparation utan för er kostnad, på min verkstad i Västerås 2014

 

ni lägger ut en massa påståenden och felaktigheter på nätet på flera forum förutom detta

 

VOLVO PENTA i Göteborg har jag talat med angående er anmälan om att jag använder deras reklamflaggor mm

 

en ren lögn

 

h Arild B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant, intressant !

Jag var snubblande nära att tinga en Yanmarmotor som just denna firma/han får klar nu i oktober, "helrenoverad". Han är ju en flitig annonsör på Blocket, men när jag ville ha telefonnummer (för att slippa mejla) och lite mer info började det bli tunt med svaren.

 

Eftersom jag bor en bra bit ifrån Sthlm och en stor inombordsdiesel inte är något man plockar ur och skickar, så räknade jag kallt med att garantierna som lämnas blir svåra att utnyttja i alla fall. Därav extra viktigt med all info och historik kring motorn. En motor lyfts ju inte ur en båt och helrenoveras utan anledning.

 

Men som sagt - det blir nog en ny istället (ingen jättestor prisskillnad), främst för att maggropen sade "nej" till hans objekt. Och man skall nog lyssna på den ibland....

 

Hej

 

det var tråkigt att ni fick den känslan,

 

5 YANMAR 6LPA sålda på 2 år, ingen reklamation eller det minsta klagomål från köpare, tvärtom lägre

 

förbrukning, lägre ljud och riktigt bra prestanda med denna motor

 

1 sitter i en likadan båt som MOLTAS åker med, en riktig raket med höga prestanda

 

gör ett besök på verkstaden  innan ni gör sådana uttalanden, i forum form

 

Hälsningar Arild Berntsen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Arild,

 

Tråkigt att du går igång så med taggarna utåt. Du vet mycket väl att jag av geografiska skäl inte har reell möjlighet att avlägga besök på verkstaden bara för att "titta". Och en verkstads utseende säger dessutom sällan så mycket.

 

Tråkigt att jag fick den känslan ?  Inte så konstigt:

 

Du kanske skulle rotat fram Blocketkonversationen innan du beordrar mig (som bara presumtiv kund !) låta bli att göra uttalanden om vad min maggrop säger. Men jag får tydligen fräscha upp ditt minne och referera det hela här istället:

 

- Jag frågade om ni hade någon 6LPA-STP(2)-motor för backslag, och du svarade med ett pris för fabriksnytt på 60.000:-.

 

- Den motorn tar jag direkt, svarade jag ! Men jag förstod också att du antagligen inte ens läst min fråga (trots bara ynka 2-3 rader) och antagligen svarat med priset.....för ett backslag. Ställde frågan igen, med förtydligande om att det ju är en motor av nämnd modell jag är ute efter.

 

- Du svarar då att motorn (ok, det fanns alltså en !) inte blir klar förrän i oktober. Men också "Backstagetrender heter Kanzai och är Yanmars eget Den kostar 120000 ". Kryptiskt. "Backstagetrender" är ju trender som har med scenframträdande att göra, och varför verkar karl'n fortfarande prata om backslag ?  Jag har ju tydligt just svarat att jag inte vill köpa något backslag utan en motor.

 

- Jag återkommer artigt med att jag är intresserad, men ber om ett telefonnummer så vi kan ta mer per telefon. Inser av ovan att skriftlig konversationen inte riktigt är det bästa sättet att komma framåt och slutligen köpa en motor av Berntsen Marin ;) .

 

Men - du återkommer aldrig.

 

Kollar sedan hemsidan, och den har visserligen ett mobilnummer utsatt men saknar t ex besöksadress, alla övriga uppgifter om företaget, ser väldigt "oföretagig" ut och är mest en Facebooklänk. Kollar omdömen, och ser att det finns både positivt och negativt - som det brukar. Men helheten gör mig tveksam.....

 

-----------------

 

Ett besök hos dig, som du efterlyser, hade givetvis varit en naturlig följd om vi kommit vidare.

Men är det så konstigt att man blir tveksam till en säljare som inte ens läser två rader rätt och svarar med något helt annat än det kunden vill köpa ?  Hur kommer denne hantera ett reklamationsmail eller ens frågor när det uppstår problem ?  Och börjar tala om "Backstagetrender" och annat obegripligt - är han seriös ? 

 

Att sedan dessutom inte återkomma med sitt telefonnummer eller ens svara en kund som visat sitt intresse att tinga en motor i förväg, kan inte annat än ge dålig känsla i maggropen. Det är ungefär nu de som blåser en på Blocket (jo, har råkat ut för det själv) brukar gå upp i rök.

 

Ditt fokus ovan på att likt en bilförsäljare snarare vilja redogöra för hur många nöjda kunder du redan har, förträfflig motormodellen är och vilken raket en för mig helt okänd och irrelevant båt blivit, spär på känslan ytterligare. Du vet sannolikt betydligt mindre än jag om min båtmodell, och ännu mindre vilka motormodeller som passar den....och varför.

 

Men vad både du och jag vet är att denna motormodell haft en del problem (fabrikationsfel) inom vissa serienummer, som måste vara seriöst åtgärdade på rätt sätt för att inte få totalras. Snabbfixar av detta fungerar ett tag och ett haveri kommer dock tyvärr inte förrän all form av garanti gått ut, och den jag köpt motorn av är låååångt borta.

 

Arild, jag är bara en presumtiv kund som vände i dörren. Vi har ingen tvist, jag har bara en maggropskänsla men - som jag tycker - på ganska goda grunder. Tror de flesta håller med som läser det här. Jag är inte alls ute efter att nedvärdera eller så, men om du beordrar mig att hålla mina "känslor" för mig själv på ett forum som detta känner jag att jag behöver redogöra för vad som ligger bakom "känslan". Det är ju inget konstigt helelr, jag tappade bara förtroendet p.g.a. en massa indicier - som inte var mitt fel.

 

Istället för att beodra mig att inte sprida det jag känner på forum som detta, ta istället lärdom av det hela. Det är de små signalerna som gör affären, och - framförallt - bygger ett förtroende så den kan genomföras. Och det är inte hur man själv hanterar en reklamation som räknas, det är hur andra uppfattar det.

 

I mitt fall var det dock för många små signaler som klingade falskt...

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Arild,

 

Tråkigt att du går igång så med taggarna utåt. Du vet mycket väl att jag av geografiska skäl inte har reell möjlighet att avlägga besök på verkstaden bara för att "titta". Och en verkstads utseende säger dessutom sällan så mycket.

 

Tråkigt att jag fick den känslan ?  Inte så konstigt:

 

Du kanske skulle rotat fram Blocketkonversationen innan du beordrar mig (som bara presumtiv kund !) låta bli att göra uttalanden om vad min maggrop säger. Men jag får tydligen fräscha upp ditt minne och referera det hela här istället:

 

- Jag frågade om ni hade någon 6LPA-STP(2)-motor för backslag, och du svarade med ett pris för fabriksnytt på 60.000:-.

 

- Den motorn tar jag direkt, svarade jag ! Men jag förstod också att du antagligen inte ens läst min fråga (trots bara ynka 2-3 rader) och antagligen svarat med priset.....för ett backslag. Ställde frågan igen, med förtydligande om att det ju är en motor av nämnd modell jag är ute efter.

 

- Du svarar då att motorn (ok, det fanns alltså en !) inte blir klar förrän i oktober. Men också "Backstagetrender heter Kanzai och är Yanmars eget Den kostar 120000 ". Kryptiskt. "Backstagetrender" är ju trender som har med scenframträdande att göra, och varför verkar karl'n fortfarande prata om backslag ?  Jag har ju tydligt just svarat att jag inte vill köpa något backslag utan en motor.

 

- Jag återkommer artigt med att jag är intresserad, men ber om ett telefonnummer så vi kan ta mer per telefon. Inser av ovan att skriftlig konversationen inte riktigt är det bästa sättet att komma framåt och slutligen köpa en motor av Berntsen Marin ;) .

 

Men - du återkommer aldrig.

 

Kollar sedan hemsidan, och den har visserligen ett mobilnummer utsatt men saknar t ex besöksadress, alla övriga uppgifter om företaget, ser väldigt "oföretagig" ut och är mest en Facebooklänk. Kollar omdömen, och ser att det finns både positivt och negativt - som det brukar. Men helheten gör mig tveksam.....

 

-----------------

 

Ett besök hos dig, som du efterlyser, hade givetvis varit en naturlig följd om vi kommit vidare.

Men är det så konstigt att man blir tveksam till en säljare som inte ens läser två rader rätt och svarar med något helt annat än det kunden vill köpa ?  Hur kommer denne hantera ett reklamationsmail eller ens frågor när det uppstår problem ?  Och börjar tala om "Backstagetrender" och annat obegripligt - är han seriös ? 

 

Att sedan dessutom inte återkomma med sitt telefonnummer eller ens svara en kund som visat sitt intresse att tinga en motor i förväg, kan inte annat än ge dålig känsla i maggropen. Det är ungefär nu de som blåser en på Blocket (jo, har råkat ut för det själv) brukar gå upp i rök.

 

Ditt fokus ovan på att likt en bilförsäljare snarare vilja redogöra för hur många nöjda kunder du redan har, förträfflig motormodellen är och vilken raket en för mig helt okänd och irrelevant båt blivit, spär på känslan ytterligare. Du vet sannolikt betydligt mindre än jag om min båtmodell, och ännu mindre vilka motormodeller som passar den....och varför.

 

Men vad både du och jag vet är att denna motormodell haft en del problem (fabrikationsfel) inom vissa serienummer, som måste vara seriöst åtgärdade på rätt sätt för att inte få totalras. Snabbfixar av detta fungerar ett tag och ett haveri kommer dock tyvärr inte förrän all form av garanti gått ut, och den jag köpt motorn av är låååångt borta.

 

Arild, jag är bara en presumtiv kund som vände i dörren. Vi har ingen tvist, jag har bara en maggropskänsla men - som jag tycker - på ganska goda grunder. Tror de flesta håller med som läser det här. Jag är inte alls ute efter att nedvärdera eller så, men om du beordrar mig att hålla mina "känslor" för mig själv på ett forum som detta känner jag att jag behöver redogöra för vad som ligger bakom "känslan". Det är ju inget konstigt helelr, jag tappade bara förtroendet p.g.a. en massa indicier - som inte var mitt fel.

 

Istället för att beodra mig att inte sprida det jag känner på forum som detta, ta istället lärdom av det hela. Det är de små signalerna som gör affären, och - framförallt - bygger ett förtroende så den kan genomföras. Och det är inte hur man själv hanterar en reklamation som räknas, det är hur andra uppfattar det.

 

I mitt fall var det dock för många små signaler som klingade falskt...

 

Hej

 

tack för era synpunkter,

 

MVH Arild

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Arild,

OT-varning, men ändå:

När du ändå är på konversationshumör - jag har grubblat på vad du menade med "Backstage-trender".

 

(F.ö. kan ju förtroende återuppbyggas, och jag kan fortfarande vara intresserad att handla av dig nästa gång :) )

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Arild,

OT-varning, men ändå:

När du ändå är på konversationshumör - jag har grubblat på vad du menade med "Backstage-trender".

 

(F.ö. kan ju förtroende återuppbyggas, och jag kan fortfarande vara intresserad att handla av dig nästa gång :) )

 

Hej

 

backslaget som heter KANZAGI var det jag försökte förmedla, ordhjälpprogrammet hjälpte antagligen till för

 

mycket.

 

Det kan vara IPHONE mail, det blir snabbt modulerat

 

skall man göra en affär i 100000 kronors klassen,

 

så tycker jag att man bör träffas och visa upp vem man har att göra med, oavsett avstånd,

 

Tromsö, Stavager, Björneborg, Närpes, Skagen, Köpenhamn är stora avstånd som ändå lockat besökare,

 

om man dessutom uppfattar verkstad och arbetsätt,   att vara i god ordning så hjälper det väl till?

 

en verkstad som ser ut som en soptipp, kan väl inte bidra till trygghetskänslor?

 

MVH Arild

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Arild,

OT-varning, men ändå:

När du ändå är på konversationshumör - jag har grubblat på vad du menade med "Backstage-trender".

 

(F.ö. kan ju förtroende återuppbyggas, och jag kan fortfarande vara intresserad att handla av dig nästa gång :) )

 

Hej

 

backslaget som heter KANZAGI var det jag försökte förmedla, ordhjälpprogrammet hjälpte antagligen till för

 

mycket.

 

Det kan vara IPHONE mail, det blir snabbt modulerat

 

skall man göra en affär i 100000 kronors klassen,

 

så tycker jag att man bör träffas och visa upp vem man har att göra med, oavsett avstånd,

 

Tromsö, Stavager, Björneborg, Närpes, Skagen, Köpenhamn är stora avstånd som ändå lockat besökare,

 

om man dessutom uppfattar verkstad och arbetsätt,   att vara i god ordning så hjälper det väl till?

 

en verkstad som ser ut som en soptipp, kan väl inte bidra till trygghetskänslor?

 

MVH Arild

 

 

Även om stavningskontrollen hittar på saker brukar i alla fall jag titta på vad jag skickar iväg innan det går iväg. I synnerhet till kunder :rolleyes: .

Sedan begriper jag givetvis att du fortfarande pratade backslag (som väl heter Kanzaki och inte Kanzai eller Kanzagi), däremot inte varför, då jag precis förtydligat extra att det var en motor jag ville köpa. Inte ett backslag....

 

Jo, jag tycker också att man behöver träffas innan man gör upp en stor affär. Där är vi helt överens !

 

Men hur menar du att det skulle gått till, utan nummer att ringa, ingen respons på mail, och framförallt - ingen adress (finns inte på hemsidan) ?. Liksom lite svårt att träffa någon som inte är kontaktbar och vill bli träffad...

 

Men jag är kanske petig. Och Kanzai, Kanzagi eller Kanzaki är väl inte så viktigt. Ungefär lika liten skillnad som Yanmar och Yamaha :P .

 

Du nämner "god ordning" när du själv bedömer ditt arbetssätt.

Min maggropskänsla är dock ganska övertygad om att vi eventuellt har lite olika uppfattning om vad det innebär. Men det får man faktiskt ha...

 

Redigerad av IngemarE
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste bara anmärka en punkt...

Man kan bli "lurad" även om man träffar återförsäljare/verkstaden/säljaren av en produkt, tro mig. Sen beror det på hur man uppfattar företaget och dess kontaktperson. I mitt ärende kände jag fullt förtroende för den återförsäljare/montör jag anlitade och handlade ett drivpaket över 300K, men vid och efter montering var förtroendet kört i botten... i avgrunden.

Komiskt nog skulle jag litat på fruns magkänsla, hon träffade återförsäljaren i 10sek och sa "han är en skojare, något står inte rätt till" ... Ta med er frun när ni handlar motor är mitt råd

Redigerad av elfanomad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara avråda från att ha något med Berntsen att göra. Själv har jag blivit lurad på 70000 kr och fått sommarsemestern förstörd. Betala absolut inget i förskott. 

 

Märkligt att han kan fortsätta sin verksamhet år efter år trots fällningar i ARN och flera rättsprocesser emot sig. 

 

Kontakta gärna mig om du också är drabbad. 

 

Lindgrendaniel@yahoo.se

 

Kontakta gärna även Claes ovan. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Citat från tidningen Båtliv: För tillfället har ARN nio ärenden där Berntsen Marin är inblandade, varav tre stycken från 2017. De flesta ärendena handlar om motorer av märket Volvo Penta. Mönstret från Berntsen Marin är detsamma: efter affär och diverse information upphör all kontakt. Slut citat. 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev Lindgrendaniel:

Jag kan bara avråda från att ha något med Berntsen att göra. Själv har jag blivit lurad på 70000 kr och fått sommarsemestern förstörd. Betala absolut inget i förskott. 

 

Märkligt att han kan fortsätta sin verksamhet år efter år trots fällningar i ARN och flera rättsprocesser emot sig. 

 

Kontakta gärna mig om du också är drabbad. 

 

Lindgrendaniel@yahoo.se

 

Kontakta gärna även Claes ovan. 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haj Daniel 

jag ser att även du hittat hit, när man inte betalar sina fakturor hur kan man förvänta sig fortsatt hjälp? Du tjänar mer än 5 miljoner per år så jag vet att du har råd

hur mångas av dessa ARN anmälningar och stämningar är dina mål = 0

du har hotat med en massa otäckheter men smutskastning på nätet är det du lyckas mest mest med

Arild Berntsen

PS: flera av dina hatvännrr på FB stämma nu för bedrägeri och utpressning 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev Lindgrendaniel:

Citat från tidningen Båtliv: För tillfället har ARN nio ärenden där Berntsen Marin är inblandade, varav tre stycken från 2017. De flesta ärendena handlar om motorer av märket Volvo Penta. Mönstret från Berntsen Marin är detsamma: efter affär och diverse information upphör all kontakt. Slut citat. 

 

Hej

det stämmer det som skrivits i Båtliv

jag fick aldrig chansen att kommentera detta, det skrevs ändå

Mikael Listam som fick hjälp med alla brister på sin motor och sedan sålde den, valde att skicka in texten till båtliv

Han har nu hotat med en repition av artikeln om han inte kompenseras ekonomiskt?

Märkligt i hela denna hatkampanj att bara den egna historien lyfts fram

jag följer konsumentköplagen

3 försök till reparation, när inte ARN delar den uppfattningen och jag fälls, då sitter jag där på svarta listan

jag har inte blivit dömd i någon tingsrätt,

fertal finfolk som bedriver förlikningskarriärer har försökt, märkligt vilken inkomstklass dom kommer ifrån

Dom flesta får hjälp, dom som betalar sina fakturor

Arild Berntsen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...