niljon 0 Postad 22 April , 2014 tjenare allihopa skulle behöva hjälp med en liten sak så hoppas någon vet. det är så att jag har slitit ut innertaket i min maxi 68 för att få lite mer fräscht inne. men så under detta innertak satt det nån form av grön massa som är ett rent hel***e att få bort så tänkte kolla om det finns nån som för det första vet vad det är för något och kanske något tips på hur man kan får bort det på bästa sätt. för skulle jag försöka limma på nytt uppe på så fäster det inte alls. skulle otroligt behjälpigt med nått fräckt svar. tackar 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 22 April , 2014 Skrapa, slipa och tinner brukar vara tricket.. Det är ett riktigt skitgöra, men gör man det ordentligt blir resultatet riktigt bra! Vågar lova att det inte finns någon genväg.. Tänk på att limmet som sitter i taket är ditsatt innan det fanns regler för vilka lösningsmedel som fick finnas.. Därav att det sitter. Man kan använda typ liggunderlag som mellanlägg/distansmaterial och för att få en rakare yta som du sedan sätter inredningsmattan i.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjaerven 23 Postad 22 April , 2014 Lite lätt värme med pistolen eller full spatte på hårtorken kan också hjälpa till i sammanhanget, akta thinnertrasan bara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Simmalungt 3 Postad 22 April , 2014 Roterande stålborste på skruvdragaren och andningsmask mot dammet gjorde susen för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjaerven 23 Postad 22 April , 2014 Som Simmalugnt tipsade om - jag jobbade mycket med den längst upp till höger: http://biltema.se/sv/Verktyg/Slip-och-Kap/Borr-slipmaterial/Sliprondellsats-7-delar-20809/ när jag skulle ta bort gammalt flytskumslim anno 1975 förra säsongen (dock är just den där lite liten). Så till vida du inte har ett segt kletlim att göra med så kan så kan också en lamellrondell på borrmaskinen göra underverk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 22 April , 2014 Jag har två rekommdationer: 1:http://biltema.se/sv/Verktyg/Slip-och-Kap/Ovrigt/Flapdisc-polering-193505/ Dessa håller dåligt, men avverkar "lagom" i alla fall för mig. Men det går 10st per 3 kvm 2: http://biltema.se/sv/Verktyg/Slip-och-Kap/Ovrigt/Grovrengorare-20234/ Dock endast om allt 1 inte funkar då den averkar allt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 2 228 Postad 22 April , 2014 Om den här videon inte är fejkad så verkar det här limborttagningsmedlet lösa problemet på ett måttligt arbetskrävande sätt. Har inte testat själv men.... http://kmigreenproducts.com/produkter/bat-bil-hus/paint-glue-remover/ 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 864 Postad 22 April , 2014 Det fanns något lim ev kontaktlim som var ljusgrönt. Kladda gegga brukar gå enklast att få bort med "grovrengörare", den brukar inte sätt igen sig så fort. Till nytt innertak skulle jag rekommendera "skummad pvc" 3-4 mm tjock, förlåtande och enkel att montera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 953 Postad 23 April , 2014 (redigerade) Om den här videon inte är fejkad så verkar det här limborttagningsmedlet lösa problemet på ett måttligt arbetskrävande sätt. Har inte testat själv men.... http://kmigreenproducts.com/produkter/bat-bil-hus/paint-glue-remover/ Fungerar fin fint, finns bilder i min tråd. http://www.maringuiden.se/forum/topic/71195-ta-bort-grönt-lim/#entry493610 Redigerad 23 April , 2014 av patrikflink Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser