Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
  • 0
Tomas99

Kunde inte logga in

Fråga

Försökte logga in massor av gånger, försökte med tre olika webbläsare men det gick inte. Tröttnade och bad om att få lösenordet skickat till mig. Då gick det logga in...  Samma lösenord förstås, men det krävdes att jag begärde det från systemet en gång för att det skulle fungera?!?

 

--

 

Saknar att jag inte kan se vilka trådar jag läst i enkla listan.

 

Tidigare kunde webbläsaren dessutom hålla reda på vilka trådar jag besökt utan att vara inloggad. Saknar det också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

19 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Det verkar som att det bara går att logga in via huvudsidan; maringuden.se.

Försöker jag logga in från te.x maringuiden.se/forum eller direkt från en tråd så funkar det inte utan jag förblir utloggad.

 

Vet inte om det inverkar men kör med Linux Mint och Mozilla Firefox.

 

Annars gillar jag det jag ser, mobilversionen är ett plus i kanten. Blir nog bra det här till slut :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Postad (redigerade)

Uppföljare till mitt tidigare inlägg. Det var nog slumpen att det gick logga in efter jag begärt lösenordet. Det fungerade inte därefter och inte heller på jobbet idag. Nu efter massa försök kom jag in igen, även om försöket innan resulterade i ett felmeddelande, se bilden.

 

 

Ska det vara så här så lägger jag ner Maringuiden. Något är fel med profilen eller så krävs något av mitt system som jag inte har. Windows 7, testat med IE, Firefox och Chrome. Samma på jobbet. Nu kom jag in efter säkert 25 försök under dagen... Men man måste ju logga in för att ens kunna rapportera att jag inte kan logga in. Vad är fel?

post-92644-0-87677200-1395165318_thumb.png

Redigerad av Tomas99

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Uppföljare till mitt tidigare inlägg. Det var nog slumpen att det gick logga in efter jag begärt lösenordet. Det fungerade inte därefter och inte heller på jobbet idag. Nu efter massa försök kom jag in igen, även om försöket innan resulterade i ett felmeddelande, se bilden.

 

 

Ska det vara så här så lägger jag ner Maringuiden. Något är fel med profilen eller så krävs något av mitt system som jag inte har. Windows 7, testat med IE, Firefox och Chrome. Samma på jobbet. Nu kom jag in efter säkert 25 försök under dagen... Men man måste ju logga in för att ens kunna rapportera att jag inte kan logga in. Vad är fel?

 

Det är skumt detta eftersom det bara drabbar en del personer. 

Det skall ju givetvis inte vara så. 

Jag skall undersöka i loggarna vad det skulle kunna bero på.

 

Det verkar som om det är olika fel också. Detta är ju helt klart ett loginproblem....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Postad (redigerade)

Har också problem att logga in.

För min del är det via iPad/Safari där jag får standard-sidan (inte den mobila).

Ibland svarar MG att jag har fel anvID/PW och ibland tas jag bara direkt till forumdelen men är fortfarande inte inloggad.

Via iPhonen/Safari funkar det däremot bra via mobila sidan och jag har inga problem via andra datorer i PC-världen.

Redigerad av ChristerN

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Har också problem att logga in.

För min del är det via iPad/Safari där jag får standard-sidan (inte den mobila).

Ibland svarar MG att jag har fel anvID/PW och ibland tas jag bara direkt till forumdelen men är fortfarande inte inloggad.

Via iPhonen/Safari funkar det däremot bra via mobila sidan och jag har inga problem via andra datorer i PC-världen.

 

iPad/Safari är en känslig varelse som buggar ur ofta. Fantastisk produkt men har svårighter ibland.

 

Skall försöka kolla upp vad det rör sig om men eftersom jag inte använder Appleprodukter så kan det ta lite tid.

Det går att välja längst ner på sidan vad man vill ha för tema. Vanlig eller mobil. Men det kanske du redan noterat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Har justerat och ändrat ett antal saker som bör lösa många (alla??) loginproblem. 

Har tömt dom felloggarna och följer upp detta så att det blir löst på bästa sätt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Det verkar som att det bara går att logga in via huvudsidan; maringuden.se.

Försöker jag logga in från te.x maringuiden.se/forum eller direkt från en tråd så funkar det inte utan jag förblir utloggad.

 

Vet inte om det inverkar men kör med Linux Mint och Mozilla Firefox.

 

Annars gillar jag det jag ser, mobilversionen är ett plus i kanten. Blir nog bra det här till slut :-)

 

Det kan vara så att cookies sätts och att sidan inte hinner ladda klart innan det är klart.

Är du inloggad om du laddar om sidan eller frågar den om POST då?

 

Har ändrat och justerat en del under morgonen/dagen idag som bör eliminera en del av dessa fel.

Håll mig uppdaterad i detta forumet. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Tack för tipset Faderullan, nu kom jag äntligen in efter diverse försök på olika telefoner och datorer.

Har varit "stängd dörr" innan. Detta ska nog bli bra med lite justeringar :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Postad (redigerade)

Kan inte logga in via paddan i mobil-versionen heller.

Iaf inte om jag går till MG, väljer Mobilversion längst ner på sidan och sedan via fyrkanten väljer logga in.

Har även problem ibland via vanliga datorn att logga in om jag är inne i en tråd. Hittar inget utmärkande för när det går och när det inte går.

 

PS

Maila mig om du vill ha mig som försöksperson så slipper vi "smutsa ner" tråden tills vi funnit en lösning.

Redigerad av ChristerN

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Verkar som att mitt problem är att om jag går ner i bryggsnack så är det omöjligt att logga in.

 

Men från hemsidan verkar det fungera varje gång :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Testa att rensa alla cookies för maringuiden efter att ha loggat ut. Logga sedan in. Det skall fungera att logga in från "alla" ställen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Var det ett svar på mitt inlägg om att jag inte kommer in via paddans mobil-version helelr?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Var det ett svar på mitt inlägg om att jag inte kommer in via paddans mobil-version helelr?

 

Japp det gäller alla enheter. Har ändrat ytterligare en del saker som påverkade login/logout och errors.

Prova igen efter att loggat ut och tömt cookies. Töm gärna alla cache också.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Har slagit ihop några trådar som handla om inloggningen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Tror inte problemet ligger hos mig. För att testa laddade jag hem Chrome, och utan att peta på några inställningar alls, skrev jag manuellt in www.maringuiden.se/forum och försökte logga in. Detta var den första webbsidan den över huvud taget besökte.

 

Gick inte att logga in. Inget felmeddelande, men jag blev inte inloggad. Gick sedan direkt till hemsidan, www.maringuiden.se och försökte logga in. Och där fungerade det direkt.

 

100% återupprepningsbart med två olika datorer och tre olika webbläsare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Nu kan jag, utan att ha tömt cookies, logga in på paddan via mobila versionen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Tror inte problemet ligger hos mig. För att testa laddade jag hem Chrome, och utan att peta på några inställningar alls, skrev jag manuellt in www.maringuiden.se/forum och försökte logga in. Detta var den första webbsidan den över huvud taget besökte.

 

Gick inte att logga in. Inget felmeddelande, men jag blev inte inloggad. Gick sedan direkt till hemsidan, www.maringuiden.se och försökte logga in. Och där fungerade det direkt.

 

100% återupprepningsbart med två olika datorer och tre olika webbläsare.

 

Tack för informationen eftersom den hjälper till vid felsökningen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Tror inte problemet ligger hos mig. För att testa laddade jag hem Chrome, och utan att peta på några inställningar alls, skrev jag manuellt in www.maringuiden.se/forum och försökte logga in. Detta var den första webbsidan den över huvud taget besökte.

 

Gick inte att logga in. Inget felmeddelande, men jag blev inte inloggad. Gick sedan direkt till hemsidan, www.maringuiden.se och försökte logga in. Och där fungerade det direkt.

 

100% återupprepningsbart med två olika datorer och tre olika webbläsare.

 

Det kan ibland när det är en ny läsare eller om man raderat cookies behövas 2 gånger för att sätta alla cookies. Och cookien som sätts på maringuiden.se hinner kanske inte sättas eftersom IPBoard kör en variant av ajaxinloggning. Den hinner med andra ord inte med att sätta cookien innan den skall läsas första gången det görs.

 

Jag forskar vidare i detta.

 

Trevlig helg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Nu kan jag, utan att ha tömt cookies, logga in på paddan via mobila versionen!

Och nu idag går det inte att logga in på paddan, varken via vanliga versionen eller den mobila.  :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...