Kjell64B 0 Postad 10 Augusti , 2013 Någon som vet hur lämplig en Mazda 2200b disel från år 1989 är att marinera? Finns det lämplig koppling, bakslag (eller vad det nu heter)? Värmeväxlaren gör jag själv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjell64B 0 Postad 21 Augusti , 2013 Nåja det torde ju gå, jag har ett backslag men vet inte om den passar på splines. Men det lär ju finnas konverteringar för splines. Denna tråd går tydligen inte att ta bort mera men torde avslutas här. Ifall att jag skaffar den aktuella motorn och konverterar den så ska jag berätta hur det går. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
moggep 27 Postad 22 Augusti , 2013 Sorry, men jag kan inte låta bli... Brukar marinera min motor i olivolja och lite vitlök. Men det är ju en italiensk motor. Du kanske ska testa sesamolja med lite soja och ingefära till din japanare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 290 Postad 22 Augusti , 2013 Låt motorn ligga i lämplig marinad över vintern sen är det bara att installera den i båten till våren. Lätt som en plätt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 22 Augusti , 2013 Man kan göra jättegoda marinader baserade på yougurt som man sedan kryddar till lämplig smak. Fukar jättebra bla när man ska grilla kyckling eftersom det tränger in i köttet ordentligt. Vet dock inte riktigt hur bra det funkar till motorer:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 290 Postad 22 Augusti , 2013 Skämt å sido. Det borde ju gå att få tag i en ryckdämpare som passar backslaget. Att få dit den på befintligt svänghjul borde inte vara så svårt. Problemet blir ju sprängkåpan mellan motor och backslag. En sådan får antagligen specialtillverkas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 22 Augusti , 2013 Hej! Inget är omöjligt, själv åker jag och några till med BMW's M51D25 alltså 2.5liters tds 6an. Jag kör med ett VP ms4 backslag, ryckutjämnare från VP fastsatt på BMW svänghjulet. Sprängkåpan fick jag göra själv, BMW's kåpa kapad planfräst och sedan en tjock aluminiumplåt fastsvetsad på den. Drivlinan har funkat perfekt, däremot har jag haft lite problem med en turbo som strulat och kylningen som tagit lite tid att få till perfekt. Mer info om mitt ombyggde finns här på MG i en egen tråd. / Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser