Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Tess

Longblock?

Rekommendera Poster

Mina motorer, Aq170 är enligt uppgift monterade (nya?)1997 och är så kallade longblock. Vad innebär det egentligen? Vad är normalt sett gammalt och vad är nytt i sådana motorer?


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella

Men det var väl ett förbannat infantilt svar. Blir inte mkt till forum med sådana svar.

Tess har inte ngt direkt bra svar på din fråga eftersom den är relativ.  Blir bara så förbannad på marinhandlarns svar typiskt för detta skrå..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har varit med här så länge att jag inte ställer frågor för skojs skull. Har givetvis goooooglat både här och nätet, men inte funniit något bra svar, eller rättare sagt, hittat ganska blandade svar. 

Tänkte kanske att det är någon slags miniminivå som byts ut/renoveras för att överhuvudtaget få kallas för longblock.

Tack ändå!


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett longblock är en renoverad/ ny motor + topp. Dvs säljes utan kringutr. såsom förgasare avgas startmotor generator etc etc.

Om den är renoverad så beror det på viken grad av renovering som utförts finns ingen standard för detta. Om den är ny så är den ju ny. Bägge varianterna kan benämnas longblock

Om jag får gissa på dina raka volvo 6:or så kan dessa vara köpta nya från militärt överskott och man flyttat över marin delarna från tidigare motorer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man kan även använda sökfunktionen ....http://www.maringuiden.se/forum/;thread=277227

..tycker att folk gör det för enkelt för sig , många av svaren finns redan här ! Annnars blir det lätt ett kärringforum där allt ältas om om om om igen ! Blondis ..lite egenarbete måste ju förekomma , tänk bara så här ...Hej jag goooooooglade och fick fram uppgifter på longblock , mina kompletterande frågor är ...... .?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men hallå ! Ska vi inte ställa frågor här detta ska juvara ett aktivt forum, inga frågor om man undrar om svar ? Forumet behövs ju inte då eller har jag fel ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Utvecklas på vilket vis ? Om nån ställer en fråga är det ju upp till de som vill att svara, eller ? Jag har ofta funderingar och sökmotorn här verkar ju kass, och vill man ha svar på sin fråga måste man ju våga ställa den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Utvecklas på vilket vis ? Om nån ställer en fråga är det ju upp till de som vill att svara, eller ? ............... -du har inte direkt svarat TS på hans fråga/frågor , bara kommenterat mig ! Fattar du nu ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Självklart ska man få ställa vilka frågor man vill. Och tycker man att svaret finns så många gånger (t ex vinterkonserveringsfrågorna) kan man kanske påpeka det på ett trevligt sätt. Synd att det inte finns en 0,2-regel för att skriva på forumet...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gelis: Tack.

 

Tack ni andra också. No problems. Ska även i fortsättningen googla och söka i andra trådar innan jag ställer frågor.Brukar göra det. Men ibland hittar man inte alla svar, eller också är det olika svar och då kan en ny fråga ge lite nytt sken i frågan.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...