Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Arne_Anka

Vad ska man göra när man inte får serviceboken på sin båt 1 år efter inköp trots upprepad

Rekommendera Poster

Hej, har ett litet dilemma jag behöver hjälp med

Köpte en båt av ett stort företag med flera butiker i Sverige förra hösten. Jag frågade själv om servicebok fanns, vilket den gjorde. När jag fick båten leverad sa man att boken inte hittats, men att de skulle leta upp den, och i värsta fall fixa en ny baserat på gamla fakturor då de sa att båten hade servats av dem ändå, och de är auktoriserade på just den motorn. Saken var att jag skulle vinterförvara båten hos dem, så jag sa väl något i stil med att det inte var så bråttom så länge jag fick den när jag hämtade båten på våren.

Våren, jag hämtade båten, och självklart hade de missat detta med servicebok. Så de skulle helt enkelt skicka denna. Detta var i maj. Nu är vi i september, jag har inte fått någon servicebok.

Och nej, jag ska inte sälja båten, men jag vill gärna att den finns lagom till att jag ska serva den till hösten (dock inte på samma ställe som jag köpte den, ligger 50 distans från vinterhamnen).

Så, vad gör jag. Detta företag är som sagt stort, har inte dåligt rykte på något sett, tror mer att jag haft otur med vilka personer jag haft att göra med. Men jag vill ha min servicebok.

Tips någon vad jag ska göra? Saken är ju att de svarar ju knappt i telefon heller. Vilket inte gör saken lättare

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur svarar man knappt i telefon? Antingen svarar man väl eller ej. Hursomhelst - bara en stilla undran - om det är Huges du köpt båten av så har dom ju gått i konkurs under våren. Det finns (fanns) väl inte så många andra företag med flera butiker i Sverige. Oavsett var du köpt båten är det kanske värt ett besök i butiken. Ofta lättare att få folk att leta när man hänger över axeln på dom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte Huges.

De svarar sporadiskt, och när man väl får tag i någon ska de återkomma när de kollat upp ärendet. Men så ringer de aldrig tillbaka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter precis som Macken och den vita opeln, Ring mej sen!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De har naturligtvis slarvat bort din servicebok Arne. På dem igen, de får väl helt enkelt göra en ny, som de själva föreslog.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!    Gör som jag,  Hade problem med min säljare av båt,, Företaget i fråga undvek mig kategoriskt, så jag skrev inlägg på M-guiden,Facebook,twitter,på min hemsa och några andra ställen...  sen mailade jag länkarna till företaget....  och fick mina pengar och skrovsidor som jag väntat på i 1½  år..........

INTERNET ÄR ETT KRAFTFULLT VERKTYG  !!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fan va surt att vara utan skrovsidor i 1½ år frown

Kan inte blivit mycke åka av wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...