Jump to content
Saturday 18 September 2021

trillium

Medlemmar
  • Content Count

    95
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About trillium

  • Rank
    Kapten

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ser du motorns timmar och bränsleförbrukning? i så fall funkar väl det lika bra.. Jag insåg inte att det var en tävling....
  2. Ja, det är en annan fördel! Man kan få all info direct på plottern...... Jag glömde att nämna Motorns timmar och alla registrerade fel..... Min nya båt har ju Electronisk styrning,växel,gas... En jäkla massa sensorer 77st.. När jag köpte båten så pep och tuta det överallt. fick nästan panik! frågade både här i forum och Bayliners forum,, ingen visste... Satte i vesselview i bluetoth uttaget och vips så sa den"Låg växeloljenivå!....
  3. Vet ju inte specifikt på den. Men uppkopplad mot sjökort och comunitin .och alla andra andra grunkor.. Sen verkar vissa av mätarna i min båt vara analoga, Varvtal i 22 knop på Båtens mätare:4200/rpm I Vesselview mer som det skall vara enligt Bayliner 3050 rpm... 22knop är 3050 rpm är 1,35 L / nautisk mil Tjingeling
  4. Jag satte i en Mercury Vesselview i våras.. Har nu haft den hela säsongen ... Måste säga att det var värt varenda krona! Den talar om omedelbart om någon av dom 77 sensorerna i båten varnar ... Den har ALLA uppgifter.... Laddning,motortemp,varvtal,Bränsleförbrukning,mm,mm 10 min att montera.. Bästa köp till nya båten......
  5. Time Left: 10 months and 25 days

    • Säljes
    • Used

    Jotuns Nonstop performence VK Bara tagit någon deciliter.. Burken väger 3,6kg så jag gissar drygt 2L kvar.... nypris 1100kr (har köpt ny båt) ingen nytta av färgen..... Man kan hämta färgen i BUA hamn eller så står jag för frakten....

    600.00 SEK

    GRIMETON, Sverige - SE

  6. Gooa tips! Var på Valö,Kungsö och Vrångö... Trevligt men för mycket folk/båtar för att trivas hundra... får åka dit igen i Aug... tack för tipsen....
  7. Tack för alla svar! Jag kan verkligen varmt rekommendera "Mercury Vessel View " Talar om alla data. från bränsleförbrukning till alla "på min båt" 70 sensorer...
  8. Tänkte köra från Varberg till Tistlarna,Vrångö.mm e det någon som tjänner till ankrings möjligheter bryggor mm.
  9. Tack för alla förslag/inlägg, Vår förra båt Scandica 635DC hade vi dom kvar i båten, Galon typ,, Men dessa i Baylinern är mer som fejkat tyg aktiga eller nått. Och massor av dom! soffa bak,förar passagerar stolar, nere i ruffen och till soldäck i fören,,
  10. Undrar om någon har en Bayliner 742 Cuddy? och i så fall hur man lossar förarsäte fram? Och ryggstöd bak alla andra har jag lossat.. vad gör ni av era dynor vintertid??
  11. Yeeeep! Precis som jan_af_lisoe sa så var det drevolja, gick i halvliter.. Står faktiskt i manual att vid inkörning av ny motor håll koll på drevoljenivå! Geni!
  12. Hej! Har bara luskat fram att korta pip är varning/rekommendation/upplysning och långa pip är INTE bra, närmare katastrofläge.... Läste samtidigt att Under inkörning är det viktigt att kolla "stern drive gear lube" Kan dra upp till 470ml under inkörning... Det är den nya Merc 4,5L V6 250 HK med Bravo 3 propp....
  13. När jag sätter på tändningen så piper den sex korta och sedan igen efter ca:20 min... jag har koll på alla mätare olja,vatten,laddning,mm inga problem... Den går inte ner i kraft/fart och allt verkar funka normalt.... Båten är ju helt ny och har massa elektronisk utrustning och sensorer... är det någon som har nån idé på vad det kan vara???
  14. Jag har samma problem på en helt ny båt. Bayliner 742 Cuddy med Mercruiser 4.5 L Bravo 3 . sex korta pip sedan inget på 15-30 min.. Alla mätare och instrument visar ok,Temp,olje,laddning,mm Båten har 40 tim i sjön.....
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy