Gå till innehåll
lördag 06 september 2025
nilsnobbing

Segling på engelska

Rekommendera Poster

Hej!

Efter att ha betat av de flesta seglingsskildringar på svenska har jag nu gett mig in på engelska böcker, och då öppnas en ny, stor och spännande värld. Har ni några tips? Vilka är era favoriter när det gäller seglingsskildringar på engelska?

mvh

Nils Nobbing

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom att tänka på Tigris av Thor Heyerdahl, den har du väl inte missat? (Finns nog även på engelska. :)
Klar favorit bland Heyerdahls böcker, även om stora delar handlar om bygget av vassbåten och historiska teorier. Höstacken visar sig svårmanövrerad och den ryske handelsskepparn som tar sig tid att bogsera, går inte av för hackor. Fina foton. Kidnappning utlovas. :)

/ Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för tips, men jag har redan läst rätt många av honom. För övrigt håller jag med, Tigris är en av de bästa.

Fler tips tack!

//Nils Nobbing

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Sam Llewellyn är mycket läsvärd, särskilt på engelska. Och så självklart seglingsskildringarnas seglingsskildring The riddles of the sand- Erskine Childers. ett helt underbart språk.

Bengt J

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste bara tipsa om en seglingsskildring på nätet. Bringing Lyra home. En helt underbar story där Ken Preston berättar med humor och värme om hur han flög till Mexico för att se på en Vega och om hans resa hem. Jag blev så kär i berättelsen att jag tog kontakt med Ken och fick fortsättningen på hans liv berättat för mej.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det inte den som är utgiven på svenska (som tur ärför en annan) och heter Sandbankarnas gåta ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen orsak! Det var en trevlig läsning men man lämnas lite snopen i slutet...man vill veta mer om Vegans öden och äventyr! Kanske kommer längre fram...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lyra heter numera Katja och köptes av ett ungt par som vårdar henne ömt och Ken är på resande fot i Vietnamn för att skriva en bok. smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så pass...det blev allså ingen världsomsegling för honom? Nåja, han är väl inte så gammal att det skulle vara försent för det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...