Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
maxxan

Sommar i Sverige på TV

Rekommendera Poster

Oj vad det kittlar i hela min kropp när frugan kör båten hela tiden. Oavsett det oansvariga av mannen att låta frugan köra båten så måste han ha en ängels tålamod...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

eeh...varför kittlar det i din kropp? Tror du verkligen han har större koll? Jag ser oxå programmet och tror nog att de har ungefär lika bra chans (eller utgör lika stor risk) att klara biffen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmmm.... Kittlar?????? Känner ju för böveln bara en enda stor oro!! Fattar inte hur man kan få behandla en båt på det där viset..... en ängels tålamod???? Snarare en stor portion idioti...angry.

Jag lider med båten!!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vem är det som äger båten?

Dom verkar ju inte bry sig om att dom skadar båten, blir dom inte ersättningskyldiga eller betalar produktionsbolaget glatt bara det blir bra tv?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De har lånat båten av en kompis till mannen säger de i programmet. Jag vet inte om de har något sjökort att gå på heller. I programmet igår gick de iaf på grund, ett jäkla brak o sen satt de fast. cheeky

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För mig fullständigt obegripligt hur någon kan låna ut en så fin båt till ett par så fullständigt okvalificerade båtförare.

Carl_Axel

post-14803-1394236615,4156_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en känsla av att lånet kommer att betala sig, produktions-bolaget betalar nog vad det kostar för att få underhållnings-TV.

Gläds med ägaren till båten i stället, han får nog råd till något nyare till nästa sommar.wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är en serie som går på TV3, på tisdagar, går även att se på TV3 play.

Handlar om flera familjer och deras semestrar, bland annat om en familj som båtsemestrar på Göta kanal

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såna där ska inte vistas ute på sjön... ren idioti att misshandla en båt så där.

Lider verkligen med båten och övriga turister efter Göta Kanal.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man skulle garanterat se till att man inte hamnade i samma sluss som dom surprise

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag blir mest irriterad när jag ser programmet!

Hur man kan vara så vårdslösa, de har garanterat inga sjökort.

De gick på grund i Berg, Roxen när de försökte köra igenom en vågbrytare, 30 m babord sitter en pinne som markerar farled.

Annars så är väl programmet gjort att de ska köra på grund för att skapa lite uppmärksamhet.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

finns det fortfarande dom som tycker att man inte behöver någon behörighet för att framföra en båt??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vissa saker löser man inte med behörighet...

Mannen hade ju dessutom tagit förarbevis en gång i världen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men kom igen nu dom har väldigt kul och dom gör förmodligen något som kallas bra tv.
Uppenbarligen så sitter nu ju o tittar och förfasas... jag tycker att det e kul underhållning.. hur trist vore det inte om dom vore rutinerade och gjorde allt rätt?

 

/Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är faktiskt impad över deras glada humör och att de inte blir ovänner.

Det äktenskapet kommer definitivt hålla hela livet!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att ett körkort för båt är behövligt. Man gör ju ändå ingen uppkörning, bara teori. Körning är en vanesak som kommer med tiden. Vårdslöshet i trafik på havet är ju fortfarande något man kan bli anklagad för oavsett. Samma sak gäller alkohol på sjön.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att programmet är mycket bra.

Det här är ett skolexempel på hur man inte beter sig på sjön.

Oavsett om dessa individer har förarbevis eller ej visar dom helt avsaknad av omdömme och ansvar.

Om man nu vet att man inte behärskar livet på sjön borde man vara lite mera försiktig.

Ingen har ju flytväst eller annan säkerhetsutrustning.

Om man som frun i programmet, kan gå på grund och rycka på axlarna och skratta. Dessutom säga att detta är bästa dan på hela semestern. Hon verkar inte inse, att båten kan sjunka eller att någon i hennes familj kan falla över bord och skada sig. Ännu värre kan ju någon drunkna.  Med tanke på att denna familj beter sig som en yr hönsskock, undrar man hur de skulle göra, om de skulle behöva rädda någon som fallit över bord. Jag vet inte vem som är värst. Mannen eller frun? Sorglig historia.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men snälla ni inser väl att det här är ett tv-program, dom har ju kameramän och en följebåt osv
det är ju ett underhållningsprogram och gjort för att man ska skratta åt det.

 

/Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jodå jag inser att det är ett TV program.

Men eftersom familjemedlemmar har varit hårsmånen från att falla av vid både bryggkänning och grundstötningar så inbillar jag mig i alla fall, att det inte spelar någon roll om det finns följebåter eller kamramän/kvinnor med i kulisserna. Dessa personer kan inte förhindra olyckor bara för att det är TV. Möjligtvis kan dom klippa bort dessa scener (även om det inte skulle vara troligt).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flytväst användandet i slussarna är ju inte direkt frekvent heller!

För övrigt måste jag erkänna att jag mår fysiskt illa när jag ser programmet, men tittar ändå, sjukt va?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samma familj var på semester i Thailand på nåt TV program för nåt år sen,frugan verkade helt frånvarande och satt vid datorn mest hela tiden för hon kunde inte lämna jobbet på semestern för det var ju bara så viktigt att hon var tillgänglig hela tiden,gubben fick tillbringa semestern med ungarna själv på stranden........säger väl det mesta om den damen.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja. Det är bra som det är.

Att det finns bilförare med körkort som kör som idioter i Sveriges sämsta bilförare är bevis nog att det inte alltid hjälper.

 Dessutom borde det nog snarare införas behörighet för att skaffa barn så att inte idioter får skaffa barn de inte kan uppfostra till goda medmänniskor.

Även någon form av mental behörighet före man får bli KBV:aer

Politiker, javisst där har vi verkligen något att bita i.

::Harry::



Senast ändrad av crabfish | 21 februari 2011 | 22:04

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När dom körde in i bryggan och han som håller micken höll på att ramla i havet och hon som satt på bryggan tappade glassen. att inte jag dog av skratt :) Tycker det är svin skoj att se, sedan hade jag väl kanske inte viljat möta dom, men det är väldigt skoj att se på tv

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att inte släppa ratten på båten och inte ta ansvaret för barnen utan jobba istället. Tycker det låter precis som en man, jag.

Undrar vad ni hade sagt om det var mannen som körde båten ---> ska han inte lämna över till fungan någon gång så man slipper dessa pinsamheter - eller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo det är ju just det det är hon som är mannen i den familjen....tycker hon gott och väl kunde släppa ratten till gubben men han får ju inte köra båten skulle verkligen behövas mer jämlikhet där,körde jag så där illa skulle jag sälja av på en gång eller kanske gå över på bryggsegling :)

Edit: Misstänker att produktionsbolaget vill ha bra TV däremot så dom pushar väl för att det ska hända lite tokigheter som kör in i bryggan skulle det inte vara kul med en grundstötning så det händer nåt osv för min del tycker jag bara det är pinsamt dålig TV

segla lugnt mvh Mats  



Senast ändrad av badcam70 | 22 februari 2011 | 09:07



Senast ändrad av badcam70 | 22 februari 2011 | 09:08

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

asch, de får ju en peng för att vara med i programmet. Båten har produktionsbolaget säkerligen redan köpt av kompisen. Dealen är ju att frugan som inte kan köra ska köra, helst ska båten köras i småbitar under semestern. Desto mer knas desto mer får familjen i plånboken.



Senast ändrad av Rolle85 | 22 februari 2011 | 10:42

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...