utternd66 0 Postad 2 November , 2008 Båten är torrsatt. Längre till sjösättning än någonsin. Minusgrader ute och is i vattenpölarna. Vad göra ? Jo, gå på båtmässan i Älvsjö som börjar 5 nov. Trots finanskris verkar det bli en skaplig mässa med ett flertal nyheter. Känns som ett bra sätt, om så bara för ett kort stund, att drömma sig framåt till våren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainH 3 Postad 2 November , 2008 Jo det kan ju ni 08:or göra. vi får vänta till februari. NJUT, det var en fin mässa förra året!!!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 260 Postad 2 November , 2008 Ett alternativ för västkustbor och andra är ju att åka hit... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 2 November , 2008 En given höjdpunkt på året när det finns båtar att titta på och inte bara massa tillbehör.. Ja alltså jag vet att jag är inne på motorbåtssidan men det är faktiskt så att det är bara på höstmässan som det finns nog med segelbåtar att titta på. På vårmässan står några stackars segelbåtar upptryckta mot ett hörn i A-hallen resten är motorbåtar vilket iofs kan vara kul att titta på till en viss gräns. Men som seglare är alltså höstmässan bäst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 2 November , 2008 Fast det är bara en av de tre stora lokalerna som det är båtmässa i På våren är det alla tre och med tingeltangel i den största, och jag som älskar tingeltangel. Kan gå runt och vända på brahasaker tills jag får plattfötter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 138 Postad 3 November , 2008 Skulle gärna åkt upp till östsidan, men tid finnes icke... får snällt vänta till februari, och under tiden kolla i båtmagasin av olika slag... kan ju iofs åka ut till någon av marinorna och kolla runt, det kan lätta lite på det värsta trycket... där brukar ju oxå finnas en del tingeltangel att kolla in... älskar oxå att vända & vrida på pryttlarna... som att gå på en knallemarknad... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Apex 0 Postad 3 November , 2008 Brukar det vara en Båtmässa (i Älvsjö) även på våren? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 4 November , 2008 http://www.alltforsjon.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 5 November , 2008 Vet inte hur det är i år? Men förra November mässan, kunde tanten gå på matmässan bredvid. 2 Entreer givetvis men man kan gå och njuta själv då för er som inte delar båtintresset med respektive. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Treudd 0 Postad 6 November , 2008 Kommer just hem därifrån. Härligt att strosa runt och drömma bland de stora båtarna och alla prylar. Just nu står en Skorgenes 445 högt på listan. Någon som kan undvara 6 miljoner till bättre behövande Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser