Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
lengul

Problem med GARMIN AB

Rekommendera Poster

Vi har en GPSmap 276C med Blue Chart kartografi. Vi beställde en voucher för att uppdatera till version 8 i Maj/juni. Fick vänta i flera veckor innan den kom till återförsäljaren. Fick den och beställde cd:n via GARMINS hemsida, fick den 26/6 och cd skivan är felaktig, den saknar vissa filer.

 

Ringde GARMIN direkt och fick till svar att prova på någon annan PC. Fortfarande trasig, ringde igen och dom skulle skicka ny cd, väntade 1 vecka, ingen cd, ringde igen, dom skulle skicka, väntade 1 vecka, ingen cd, samma visa har upprepats ett antal gånger och vid förra samtalet då säger supporten att vi måste ha ett beställningsnummer och cd ska skickas från England. DEN HAR FORTFARANDE INTE KOMMIT!!!!!

 

Åkte igår till återförsäljaren och undrade om dom kunde hjälpa mig, men dom hade samma HELVETE med GARMIN som vi. Enorma leveranstider sa han, dålig service, skickar inte det dom ska, och det var väl egentligen inget som fungerade. Han kunde bara beklaga och dom var väldigt medvetna om problemet.

 

Återförsäljaren menade att GARMIN inte har personal som täcker behovet av service, alltså allt för många har köpt GPS och det finns ingen service, samt sommarvikarier som bl a inte skriver ner alla samtal på mitt GARMIN-konto och lovar saker som inte kan hållas, när man påtalar det, så vet dom ingenting.

 

JAG VILL VARNA FÖR GARMINS DÅLIGA SERVICE. INNAN NI KÖPER EN GPS, TA REDA OM DERAS SERVICE OCH SUPPORT FUNGERAR, LEVERANSTIDER ETC

 

ANTECKNA VEM NI PRATAR MED PÅ GARMIN OCH NÄR???????

 

 

 

 

Senast ändrad av lengul | 25 juli 2007 | 19:29

 

Senast ändrad av lengul | 25 juli 2007 | 19:32

 

Senast ändrad av lengul | 25 juli 2007 | 20:04

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att din varning för Garmins dåliga service är fullt befogad! Själv går jag så pass långt att jag tycker att man ska bojkotta allt som har med Garmin att göra så länge som den svenska supporten och den övriga kundhanteringen inte fungerar!

 

Ansvaret ligger delvis på Garmin själva men även Sportmanship har ett mycket stort ansvar som importör/generalagent. Uruselt från både Sportmanship och Garmin är bara förnamnet skulle jag vilja påstå. Har personligen redan valt bort Garmin just av ovanstående orsak och har istället valt Lowrance. Hoppas att fler än jag väljer bort Garmin för så här illa får man inte sköta ett företag om man vill överleva på lite längre sikt.

 

 

 

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt inte samma erfarenhet av Garmin men det beror kanske på att de gånger jag hade problem så åkte jag till dem (sportmanship). De fixade problemen direkt fick vänta en gång ca 15 min den andra gången fickjag en ny GPS direkt med alla waypointar och rutter överförda.

 

Telefonservicen har lång väntetid (vilka kundsupport har inte det idag speciellt datafirmorna) men är kompetenta när man väl kommer fram.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte heller säga att jag haft problem att få vettiga svar från Garmin. Fick snabb och personlig hjälp av en supportkille när jag kontaktade supporten på deras internationella sajt (www.garmin.com). Det verkar som problemet ligger inom landets gränser.

 

Senast ändrad av doppingen | 25 juli 2007 | 21:40

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Jag har också fått bra hjälp från supporten, men i det här fallet så lovar dom mycket mer än dom kan hålla och det är mycket irriterande. Jag har köpt någonting som inte fungerar och jag kan inte göra någonting för att komma ur det hela. Jag måste lita på att supporten i Sverige ber GARMIN i England att skicka en ny cd till mig. Jag har lagt ut 600 kr på en felaktig cd och det verkar inte finnas en enda cd-skiva på GARMIN i Sverige som dom kan skicka till mig.

 

GARMIN i Sverige borde ha cdskivor som dom kan skicka ut till kunder som har en voucher och har fått en cdskiva som inte fungerar.

 

MYCKET DÅLIGT, DET GÅR BRA ATT KÖPA EN GPS MEN SEN!!!!!!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du verkar ha maximal otur, jag tycker du ska försöka häva köpet. Du har faktiskt alltid minst 2 års reklamationsrätt på varor du köper. Kan inte villkoren så där himla noga men kolla med din konsumentvägledare eller vad det kallas i din kommun och be att hon/han hjälper dig.

Har haft väldig hjälp av en sådan här i Marks kommun som jag bor i, när det gäller trilskande företag som inte gör rätt för sig.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Lycka till.

Hälsningar

kema

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kontakt idag igen med GARMIN, stackars människor som sitter på supporten, dom får ta allt.

 

Samma visa igen, det finns alltså ingen cd, version 8 av Blue Chart i hela Sverige utan mail igen till England.

 

Det är skandal att det inte finns en enda CD i Sverige, inte en enda, utan dom måste blanda in England. Jag har inte bett om en ny GPS utan jag vill ha en enda cdskiva, för att den dom skickade saknar vissa filer. Det går inte att använda den......

 

GARMIN har tagit emot mina pengar men dom fullföljer inte sina skyldigheter, den ena vet inte vad den andra säger eller gör och det här är inte sant.

 

JAG KAN BARA VARNA FÖR GARMIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

.....med andra ord: Garmins svenska support fungerar inte! Precis som jag har sagt tidigare. Support handlar inte enbart om att kunna svara på frågor eller att kunden kommer fram på telefon. Det handlar också om att kunna hjälpa till på ett sådant sätt att kunden får en lösning på sina problem. Garmin fixar inte detta alla gånger. De missar den (grundläggande) biten lite väl ofta för att det ska vara acceptabelt.

 

Tom. återförsäljarna har börjat reagera på den här urusla hanteringen från Garmins sida och när även återförsäljarna börjar tröttna så lever Garmin väldigt fartligt. Utan återförsäljare så får de ju heller ingenting sålt. Återförsäljarna är Garmins livlina. Undrar hur lång tid det tar innan de upptäcker detta och hur de i så fall kommer att åtgärda det. Någonting måste de göra innan det är för sent.

 

 

 

 

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Kan de inte bara kopiera en skiva så länge? Skivorna är väl knappast unika och serienummer har du ju redan fått med den första skivan antar jag.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ska rikta den kommentaren till GARMIN, det är ju det jag undrar,,,,, varför får jag ingen cd-skiva,,,,, jag gråter,,,, hur svårt kan det vara, men dom stackars människorna på supporten dom har fått order om att maila England för utskick av cd-skivor, idag frågade jag killen på supporten; menar du att det inte finns en enda cdskiva på ert kontor, du sitter väl på GARMINs kontor,,, nä sa han vi har inga cdn här, alla cdn är ute hos återförsäljarna, jag måste maila till England igen och be dom skicka en nya till dig,,,,

 

FÅR JAG TALA MED DIN CHEF, sa jag, jag är inte arg på dig utan på GARMIN. Killen sa att han var den som jag skälla på, men jag ville prata med en som var ansvarig, och du stackare har antaligen inte betalt för ansvaret tyckte jag men det finns någon över dig, arbetsledare etc, men det var ingen som ringde mig.

 

Forts följer!!!!

 

Tänk att ett så stort företag som GARMIN inte har enda extra cd-skiva Blue Chart nr 8 att kunna sända till mig!!!!!!

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inget brev från GARMIN, inget telefonsamtal från någon ansvarig.....

 

Inget är som väntas tider!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag kom det en DHL-bil med ett kuvert från GARMIN, England, med en City Navigator cd, jag ville ju ha BLUE CHART!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Jag har fått bilkartor, men ingen upplåsningskod, tänkte att det kanske var plåster på såren men det blev fel!!!!

 

Nu ska jag ringa GARMIN, OJOJ

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är inne på Svenska Garmins hemsida för att få support till min 60CS

Hur jag än klickar på 60 får jag bara upp sidan för 72an.

Får försöka på Gramin USA istället.

 

Nu 1 timma senare har jag lyckats att hitta och ladda ner drivrutiner för att få USB porten att prata med min 60CS.

Inte helt lätt, mycket gissningar och prov innan rätt fil hittades.

 

Senast ändrad av Lasse-L | 31 juli 2007 | 19:57

post-571-1394235166,3327_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Garmin borde underlätta för SIG själva och kunderna och se till att man både har tillgång till mjukvaran både på fysisk media och i nedladdningsform. Så funkar det med andra programvaror emellanåt. Eftersom de har så hårt kontroller av licensnycklar så kunde man lika gärna få ladda ner programvaran när skivan saknas....

 

Det är lätt att bli putt...men deras hårdvara är rätt bra...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag fick jag ett brev från GARMIN, tänkte äntligen nu kommer den rätta cdn med Blue Chart, men det var City Navigator igen!!!!!!!!!!

 

Nu har jag 2 st cdn med City Navigator version 9. Men ingen upplåsningskod.

 

Pratade med supporten där den ordinarie personalen är tillbaka och nu ska det ordna sig, jag ska få kurirpost i slutet av veckan med Blue Chart version 9 men det kommer version 9.5 i höst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag kom det ett bud från DHL med BLUE CHART, och den fungerar!!!!!

 

JIPPI

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter alla inlägg om Garmin i denna tråden, så kan man inte vara annat än glad att man valde att köpa en Lowrance (GM3600) istället för en GPS/plotter från Garmin.

 

Senast ändrad av Macsailor | 08 augusti 2007 | 18:42

 

Senast ändrad av Macsailor | 08 augusti 2007 | 18:43

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...