Gå till innehåll
söndag 28 april 2024

lengul

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    19
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om lengul

  • Placering
    Kadett
  1. Vi hyrde en mattvättmaskin på Bauhaus och köpte tvättmedel där totalt ca 400 kr för 1 dygn och tvättade dynorna, dom blev jättefina......
  2. Idag kom det ett bud från DHL med BLUE CHART, och den fungerar!!!!! JIPPI
  3. Idag fick jag ett brev från GARMIN, tänkte äntligen nu kommer den rätta cdn med Blue Chart, men det var City Navigator igen!!!!!!!!!! Nu har jag 2 st cdn med City Navigator version 9. Men ingen upplåsningskod. Pratade med supporten där den ordinarie personalen är tillbaka och nu ska det ordna sig, jag ska få kurirpost i slutet av veckan med Blue Chart version 9 men det kommer version 9.5 i höst.
  4. Idag kom det en DHL-bil med ett kuvert från GARMIN, England, med en City Navigator cd, jag ville ju ha BLUE CHART!!!!!!!!!!!!!!!! Jag har fått bilkartor, men ingen upplåsningskod, tänkte att det kanske var plåster på såren men det blev fel!!!! Nu ska jag ringa GARMIN, OJOJ
  5. Inget brev från GARMIN, inget telefonsamtal från någon ansvarig..... Inget är som väntas tider!!!!!!!!!!!!!!!!
  6. Jag ska rikta den kommentaren till GARMIN, det är ju det jag undrar,,,,, varför får jag ingen cd-skiva,,,,, jag gråter,,,, hur svårt kan det vara, men dom stackars människorna på supporten dom har fått order om att maila England för utskick av cd-skivor, idag frågade jag killen på supporten; menar du att det inte finns en enda cdskiva på ert kontor, du sitter väl på GARMINs kontor,,, nä sa han vi har inga cdn här, alla cdn är ute hos återförsäljarna, jag måste maila till England igen och be dom skicka en nya till dig,,,, FÅR JAG TALA MED DIN CHEF, sa jag, jag är inte arg på dig utan på GARMIN. Killen sa att han var den som jag skälla på, men jag ville prata med en som var ansvarig, och du stackare har antaligen inte betalt för ansvaret tyckte jag men det finns någon över dig, arbetsledare etc, men det var ingen som ringde mig. Forts följer!!!! Tänk att ett så stort företag som GARMIN inte har enda extra cd-skiva Blue Chart nr 8 att kunna sända till mig!!!!!!
  7. Jag kommenterade den här diskussionen tidigare; bjud in brandförsvaret!! Jag befarande just det här som sker i denna diskussion, en massa förståsigpåare som vet precis hur man ska göra!!! Givetvis ska man starta fläktar, se till vid den årliga översynen att alla slangar, klämmor etc är täta!!! MEN, olyckan kan vara framme, och jag vet, efter information från brandförsvaret, och dom som utbildar brandmän, att olyckan kan vara framme vare sig man vill det eller inte, det verkar vara frågan om mikrosekunder. Men TACK o LOV så sker det väldigt väldigt sällan, men det sker, du har större chans att vinna på en trisslott än att du ska råka ut för en explosion. MEN när oturen är framme, då är det väldigt lätt att dömma den som har vridit på nyckeln, stackars människa som hade sin familj i båten och tankar, vrider på nyckeln, SMÄLL och sen familjen skadad och polisen beslagtar båt för vidare utredning om allmänfarlig vårdslöshet..... SÅ alla NI förståsigpåare,,,,,, KNIP igen, det kan faktiskt vara DU som är nästa människa att vrida på nyckeln!!!!!!!! Ni förstör mer än vad ni tror med era kommentarer!!!! Suntförnuft gäller men det kanske inte alltid räcker!!!!
  8. Kontakt idag igen med GARMIN, stackars människor som sitter på supporten, dom får ta allt. Samma visa igen, det finns alltså ingen cd, version 8 av Blue Chart i hela Sverige utan mail igen till England. Det är skandal att det inte finns en enda CD i Sverige, inte en enda, utan dom måste blanda in England. Jag har inte bett om en ny GPS utan jag vill ha en enda cdskiva, för att den dom skickade saknar vissa filer. Det går inte att använda den...... GARMIN har tagit emot mina pengar men dom fullföljer inte sina skyldigheter, den ena vet inte vad den andra säger eller gör och det här är inte sant. JAG KAN BARA VARNA FÖR GARMIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  9. Jag har också fått bra hjälp från supporten, men i det här fallet så lovar dom mycket mer än dom kan hålla och det är mycket irriterande. Jag har köpt någonting som inte fungerar och jag kan inte göra någonting för att komma ur det hela. Jag måste lita på att supporten i Sverige ber GARMIN i England att skicka en ny cd till mig. Jag har lagt ut 600 kr på en felaktig cd och det verkar inte finnas en enda cd-skiva på GARMIN i Sverige som dom kan skicka till mig. GARMIN i Sverige borde ha cdskivor som dom kan skicka ut till kunder som har en voucher och har fått en cdskiva som inte fungerar. MYCKET DÅLIGT, DET GÅR BRA ATT KÖPA EN GPS MEN SEN!!!!!!
  10. Vi har en GPSmap 276C med Blue Chart kartografi. Vi beställde en voucher för att uppdatera till version 8 i Maj/juni. Fick vänta i flera veckor innan den kom till återförsäljaren. Fick den och beställde cd:n via GARMINS hemsida, fick den 26/6 och cd skivan är felaktig, den saknar vissa filer. Ringde GARMIN direkt och fick till svar att prova på någon annan PC. Fortfarande trasig, ringde igen och dom skulle skicka ny cd, väntade 1 vecka, ingen cd, ringde igen, dom skulle skicka, väntade 1 vecka, ingen cd, samma visa har upprepats ett antal gånger och vid förra samtalet då säger supporten att vi måste ha ett beställningsnummer och cd ska skickas från England. DEN HAR FORTFARANDE INTE KOMMIT!!!!! Åkte igår till återförsäljaren och undrade om dom kunde hjälpa mig, men dom hade samma HELVETE med GARMIN som vi. Enorma leveranstider sa han, dålig service, skickar inte det dom ska, och det var väl egentligen inget som fungerade. Han kunde bara beklaga och dom var väldigt medvetna om problemet. Återförsäljaren menade att GARMIN inte har personal som täcker behovet av service, alltså allt för många har köpt GPS och det finns ingen service, samt sommarvikarier som bl a inte skriver ner alla samtal på mitt GARMIN-konto och lovar saker som inte kan hållas, när man påtalar det, så vet dom ingenting. JAG VILL VARNA FÖR GARMINS DÅLIGA SERVICE. INNAN NI KÖPER EN GPS, TA REDA OM DERAS SERVICE OCH SUPPORT FUNGERAR, LEVERANSTIDER ETC ANTECKNA VEM NI PRATAR MED PÅ GARMIN OCH NÄR??????? Senast ändrad av lengul | 25 juli 2007 | 19:29 Senast ändrad av lengul | 25 juli 2007 | 19:32 Senast ändrad av lengul | 25 juli 2007 | 20:04
  11. Båtklubbarna borde bjuda in brandförsvaret till ett årsmöte där dom kan förklara hur en explosion kan uppstå och berätta ren fakta om bensinångor och hur el fungerar tillsammans och vad man kan göra för att minimera riskerna. Det händer sådana här olyckor ibland och det är tragiskt för ALLA inblandade och det finns lika många synpunkter på varför det har smällt. Så bjud in brandförsvaret till ett årsmöte och få svar från dom som är utbildade i frågan.
  12. Torsdag kväll, Korpmaren utanför Tyresö, Stockholm Men vädret försvann
  13. Hej Titta in på www.yaghan.com, där finns det tips om hjälpmedel!
  14. 1 hitills i Stockholms skärgård
  15. 1 hitills i Stockholms skärgård
×
×
  • Skapa nytt...