Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
shadow4u

Cobbgrill

Rekommendera Poster

Har också skaffat en Cobbgrill. Återkommer med resultat snart. Skall nog prova den redan på Söndag! :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag köpt en Son of Hibachi på Tradera och hunnit testa den.

Suverän! Bättre än mina engångsgrillar iallafall. Väskan är väldigt bra, borde göra det lättare att ta grillen iland och ombord efteråt.

Rekommenderas!21.gif\

post-7895-1394235085,2536_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis till grillen.

En till som slopar engångsgrillen som borde vara förbjuden att saluföras.

Pant borde införas med 100 kr på dessa för vad man än kommer så ligger det drivor av dessa engångsgrillar.

 

Köp inga engångsgrillar utan att du vet med dig att du tar den med dig och slänger den i en miljöstation.

 

Trevlig sommar på er alla / Tina

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förstår inte att det finns folk som orkar använda engångsgrillar . Förutom att de är en stor miljöbov så funkar de ju inte heller. Irriterande när de inte går att tända eller när de slocknar innan man har grilla färdigt.

 

Skaffa en Cobbgrill eller som jag en Portabel friluftsgrill Son of Hibachi, så får man en riktig grill som håller i flera år också!

 

Senast ändrad av Lasse_Liten | 06 juni 2007 | 12:21

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag testade min Cobb på Nationaldagen :-) Funkade finfint! Tog en bild men hade redan ätit upp det mesta innan jag tog bilden. Grillade Entrecote, kyckling och tigerräkor. Blev hur bra som helst och grillen var fortfarande het lång tid efter att allt var färdig grillat! Alltså kunde man har grillat mer på samma briketter.

post-15276-1394235089,2647_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

COBB:ar..........

 

Håller med föregående inlägg. Använd COBB:en inklusive gallret som syns på bilden. Då blir resultatet utmärkt. Man behöver inte använda plattan utan kan köra direkt med gallret. Har grillat både fisk och kött med utmärkt resultat nästan lika bra som min stora Weber hemma som är outstanding.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

COBB:ar..........

 

Håller med föregående inlägg. Använd COBB:en inklusive gallret som syns på bilden. Då blir resultatet utmärkt. Man behöver inte använda plattan utan kan köra direkt med gallret. Har grillat både fisk och kött med utmärkt resultat nästan lika bra som min stora Weber hemma som är outstanding.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

COBB:ar..........

 

Håller med föregående inlägg. Använd COBB:en inklusive gallret som syns på bilden. Då blir resultatet utmärkt. Man behöver inte använda plattan utan kan köra direkt med gallret. Har grillat både fisk och kött med utmärkt resultat nästan lika bra som min stora Weber hemma som är outstanding.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo men plattan är ju bra för att inte fettet skall rinner ner på briketterna. Och så blir det lättare att göra rent grillen undertill.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Provade att röka i min Cobb igår! Gick skitbra men det blev svårt att göra rent efteråt då röken från Chicory trät fälde ut någon kladdig massa so satte sig i locket. Så jag kommer att undvika rökningen!

post-15276-1394235090,9501_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...