Gå till innehåll
fredag 20 februari 2026
Oliven

Huvudbry..

Rekommendera Poster

Vad betyder en trädgårdstomte i vattnet????

De tog aldrig upp det på navigationskursen som jag gick!

10.gif\

post-2225-1394234797,3246_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kanske skulle kolla med skattemyndigheten. Måste jag ta upp sjötomten.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan det va Torne älv som svämmat över? Bor inte tomten i dom trakterna? Nu står han på en sten mitt i älven och kan inte simma. Renen Rudolf, han med röda mulen, har semester fram till i slutet av december och kan inte hjälpa honom. Dessutom kommer nog elpriserna att stiga pga för mycket vatten, så vi kommer inte att ha råd med något julfirande i år.

Det är nog lika bra att han får stå kvar där han står. Finn Speed - du kan väl ro ut med lite gröt till honom.

ha´ t sô pen´ t

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De e säkert ett mål för glada motorbåtsgasare; man kör fullt skaft rakt över tomten, han vippar ner och dyker upp bakom båten. Prova gärna!!  :-)

Skämt åsido, i inloppet på Fifångs södra naturhman stod en GB-glassgubbe för 2 år sedan. Mitt på en j-vligt otrevlig bergtoppspinne 1 meter i diameter som kom uppstickande från 5-6 meter djup och slutade 3 dm under vattenytan.

Bra att folk följer bestämmelserna, det är förbjudet att sätta upp saker som kan förväxlas med sjömärken. Men glassgubbar och tomtar går ju bra när man ska varna sina med-båtåkare för otrevligheter. Bra och trevlig vana tycker jag!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stod en sketholk på ett grund längst in i Stigfjorden och den gjorde att många inte körde på som dom brukade.

Ett år, så satt det ett gäng på grundet med bord och stolar.

Roade sig med att spela kort och kollade på Tjörn runtseglingen.

Man kanske skulle ställa en trädgårdstomte där ett år, en som pinkade 2.gif\.

Mvh/Orven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker det är lite kul med överraskningar.Det finns ett ställe som heter  Silverkannan iSthlms skärgård.På en liten brant hylla ställdes en pokal.Den seglare som först kunde nypa kannan vann.I somras stod ett tag en plastmugg med rödvin på denna hylla.Oj!Jag gillar folkhumorn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...