Cias 0 Postad 20 Augusti , 2006 Vi är en familj på 4 personer samt hund som funderar på att köpa en motorseglare. Vi har varit ute på nätet och kollat Albin 82 och Winga. Tycker dock att Albin är något dyr till att börja med. Har någon ett tips på en rymlig bra motorseglare till lagom pris? Har sett en Winga 25 som vi tänkt lite på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 298 Postad 21 Augusti , 2006 Köp en riktig segelbåt med inombordare istället. De seglar oftast bättre och är billigare. Du har också fler modeller att välja på. Det finns inga billiga motorseglare... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 21 Augusti , 2006 Kompisen köpte en Adagio 27 (motorseglar variant av alegro) blev mycket imponerad av den båten. riktigt mysig, inte farlgt dyr och seglar helt ok! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 21 Augusti , 2006 Kolla på blocket, sök på motorseglare. Den här, till exempel... http://www.blocket.se/vi/9139410.htm?ca=9_s Knappast dyrt. Törs inte berätta vad jag gav för min Albin 82MS, men den var billigare än ovanstående båt. Lycka till... Philip Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svamp-bob 0 Postad 21 Augusti , 2006 Varför är alla Winga 78 och 87 så jäääkla dyra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 298 Postad 22 Augusti , 2006 Tillgång och efterfrågan... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MickeF 22 Postad 22 Augusti , 2006 kolla in min båt.. kan vara något kanske..bilder finns i mitt arkiv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cias 0 Postad 22 Augusti , 2006 Den ser trevlig ut, undrar hur många kojplatser... När köpte du din Albin? De flesta jag sett kostar mellan 260.000-300.000:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 22 Augusti , 2006 Hej Cecilia! Om du menar MickeFs båt, är det ingen Albin, det är en Meteor 8M med 4 kojplatser. Klicka på hans sjöbod så får du mer info. Om du menar min båt köpte jag den i juni, 2001. Den har 6 kojplatser om man fäller ner dinetten. Alltså 4 permanenta kojer. Just nu verkar det finnas en hel del motorseglare till salu, kanske rätt årstid att köpa. Jag har ägt vanliga segelbåtar tidigare men jag tror jag skulle sakna fördelarna med en motorseglare numera, särskilt i dåligt väder. Mvh, Philip Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MickeF 22 Postad 22 Augusti , 2006 Hallå Cia.. Här är en länk tll en beskrivning av båten. http://velaemare.altervista.org/meteor_m8.htm Klicka på översta raden så öppnar sig ett pdf dokument med all information om båten.. dock på italienska. mvh/MickF Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svamp-bob 0 Postad 22 Augusti , 2006 Hmmm, kan vara intressant. Inte alls dum faktiskt...Får man fråga hur mycket du gav för den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MickeF 22 Postad 23 Augusti , 2006 Strax över 200Kkr... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser