Gå till innehåll
lördag 04 juli 2026
Terrafobica

Vid den här tiden

Rekommendera Poster

Vid den här tiden på året brukar jag trötta ut min omgivning med båtprat, båtprat och ännu mer båtprat.  Men i år så har liksom luften gått ur. 

Ska förra årets algblomning repriseras?  Hur går det med fågelinfluensan, stränder där döda fåglar hittas stängs av, och jag ger mig faen på att de hittar en bakom min båt så att jag inte kan komma fram till den på flera månader.  Och naturligtvis politikernas senaste utspel.  Att sedan vintern jobbar på övertid gör en deppig 3.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Terra!

- En bra grej, det kan inte bli värre... 13.gif\

Räcker inte det så kommer du hit till framsidan och hälsar på, här har vi öppet vatten, mysiga svanar och annat skôj!

*Välkommen*

/Lasse

post-3886-1394234579,2071_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tog en promenad till sjökrogen på ön Elba, is är tjock nog för att köra bil ut som hantverkarna gör. Men krogen ska öppna till sista april så våren kommer nog ändå tillsist.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fniss!

Finns det fler som gör sin omgivning vansinnig med att prata båt jämt??

Jag fick i alla fall med hustrun på båtmässan och fick tag i det jag ville ha och fick tittat på en del annat som jag planerar köpa. Och hon stod ut hela vägen. (Eller snarare, hon vågar inte låta mig gå ensam med lysande ögon på mässan tillsammans med mitt kontokort. :-) :-)

Nu ska jag sätta mig och gå igenom skörden av broshyrer i sällskap med mr Laphroig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja, is läget i Italien har jag dålig koll på;)  Däremot har jag bättre koll på Västeråsfjärden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis så är det för mig. Men jag slank iväg på mässan med svågern och fick lite mer handlat 21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...