Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
siteadmin

DöSnack, ny avdelning!

Rekommendera Poster

Vi presenterar stolt på prov en ny avdelning som vi kallar DöSnack/Offtopic.2.gif\

 

Här kan du posta inlägg som är offtopic samt historier och motsvarande. Vi tänkte att det kan vara lite högre i tak i denna avdelning.

 

Vi hoppas på detta sätt att det blir renare trådar i dom andra avdelningarna.

 

Obs! Visa hänsyn och nätikett!

 

Hälsningar

maringuiden.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Härligt 

\<ahttp://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_1_67.gif\ border=\0\ />

 

Fixa en tråd för torrsnack ocksåsmiley-wink.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst skotten

Ursäkta mig men ni har nog missat lita av vad som hänt??problemet är ju inte att det inte finns något forum att skriva i om det inte skulle handla om just båt å segel åfansty......   problemet är ju att någon eller några har skickat privata mejl och burit sig illa åt med personangrepp på vissa av medlemarna...

 

dom som skojar skiter struntar ju i om dom får mothugg pga att tråden ballar ur,,,,, men personliga på hopp och privata mejl nä fy fan...så länge som detta pågår så ska jag be att få hålla mig ibakgrunden,,  obs kommer inta att radera mina skriverier om ingen ber mig,,,  men jag tänker ine dela min erfarenhet av 30 år på sjön innan den som ligger bakom ger sig till känna och ber om ursäkt..

 

Jag har försökt att hålla mig neutral skoja lita här och där va seriös lite här och där   men ha de gött  jag finns på chatten då och då men ligger nog mest i bakgrunden.

 

 

surkartarna vann   

 

Lycka till med era snack om segel kölar oljor impellrar gud vet vad ...

 

 

Må väl //  Skotten

 

ps, man behöver inte tala om att de inte va jag... de e de som ligger bakom som ska ga sig tillkänna ,ds

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sjorovarn

Såna rötägg kommer nog aldrig att ge sig tillkänna och be om ursäkt. Skulle bli ytterst förvånad om någon tog ansvar för de anonyma mail som skickats till olika medlemmar.

 

Det tragiska är att man kanske möter dem på båtmässan, eller ute på sjön, tänk på det kära motorbåtsvänner nästa gång en seglare läxar upp Er!8.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Jag vill gärna gå i svaromål och dementera. Det är INTE jag som skulle ha skickat privata mejl med hotelser till andra medlemmar på MG.

Sedan får ju andra tro vad dom vill, Enligt det snacket som har gått i åtminstånde en tråd, så skulle visst Terrafobica ha fått något mejl och även Stevemedselcon, Jag vill återigen påtala min oskuld till detta.

Jag har visserligen steves privatadress och även både namn och telefonnummer till honom då jag hade ett kortare samtal med honom under förra våren.

Men bägge dessa som då skulle ha fått hotmejl borde ju polisanmäla detta så man får utrett vad som har skett och även med möjlighet att kunna spåra avsändaren.

Det är iallafall inte från min dator detta har skickats. Det kan jag svära på lagboken om det skulle behövas.

 

/Wille

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det skickats idiotmail via maringuiden så vill vi veta det så att vi kan leta fram det och kolla över det. Sedan vidta lämpliga åtgärder.

Det är inte vår önskan och vi har inte tid heller med att kolla alla mail som skickas.

 

//admin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sjorovarn

Problemet är nog inte de som skickas via MG interna mail, utan att någon eller några på ett eller annat sätt tagit reda på vissa användares privata mailadress och skickar otrevliga mail.

De som sysslar med sånt är väl medvetna om att mailen på MG loggas, och använder därför gratisregistrerade mailkonton för att skicka idiotmail. Eftersom dessa är väldigt omständiga att spåra, riskerar utövaren knappast att bli avslöjad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Hej tackar,

Ett tag funderade vi på namnet DöSnack smiley-wink.gif\ 

/maringuiden.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Hej rövarn, vid flera tillfällen under hösten fick jag själv direkta mejl från Steve med roliga historier, dessa skickades ut som grupputskick till flera olika adresser. Där kunde jag läsa flera andras mejladresser oxå, det borde ju vara någon i denna kretsen som har skickat ett mejl tillbaka till steve med tråkigheter i.

 

/Wille 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sjorovarn

Det är en av nackdelarna med att välja en hel grupp mailadresser att skicka ett och samma mail till. Tidsvinsten är stor, men konsekvenserna kan bli tråkiga.

Spårning är nog i detta fallet omöjligt, vad som krävs är nog en ursäkt till Steve och de andra drabbade från förövaren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Ja, det skulle jag välkomna oxå, som det är nu så verkar jag vara syndabocken till dessa privata hotelser som skulle vara skickade till honom, och så är inte fallet, det kan jag försäkra.

 

/Wille 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Andra förslag på namn:

- Steve & fanclub

- Du har hört den förut

- Benny Hills ande

 

ps Sjorovaren, om du har problem med mig kan du ta upp det direkt. Skitsnack om mig på Slösnack uppskattar jag inte...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst skotten

hhehehehe    du har ju humor  grabben  ;o)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sjorovarn

Ursäkta.... vad för skitsnack av mig, om Dig avses???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänkte närmast på:

Förmodligen någon av alla dessa torrbollar tex t...n som försöker att ta sig in i vårt nya forumsmiley-wink.gif\ 

Eller P...r_K

 

Har Du ätit citron hela dagen, eller???

 

...men idag när jag inte ätit några citroner väljer jag att tolka översta inlägget som att jag inte är en torrboll..?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sjorovarn

Hahaha, tolka kan Du göra som Du vill, men Du får nog komma med något bättre om Du ska anklaga någon för att skitsnacka... Hälften av det Du hänvisar till har inte ens jag skrivit!

 

Frågan om citronerna var väl berättigad, med det humöret Du hade den dan. Låt bli att äta citroner helt, jag tror både Du och din omgivning mår mycket bättre då.

 

21.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Anar jag inte lite skitsnack om Steve här?  Hur var det nu det där om sten och glashus?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte skulle jag snacka skit om Steve, inte!

Tanken med forumavdelningen var väl att viga en plats för trådar typ Fart där Steve visat framfötterna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, hur som helst så väljer man fortfarande själv vilket man vill svara på eller bli involverat i, och jag tackar för det.

Det är väl bra att det finns en avdelning där alla dessa icke seriösa så kallade kan ventilera sitt behov.

Då kan Vi som vill ha riktiga FAKTA ju lungt fortsätta att byta ut erfarenheter med våra inlägg.

Har också fått privat mail men det var mycket välkommet och informativt.

NÅVÄLL slutsumman av detta borde ju vara att MG är ett mycket bra FORUM för sjömän/Fruar.

PS Vi kanske träffas på båtmässan i GTB?!

MVH

Twister  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sjorovarn

Nu får vi nog ta och ställa oss utanför glashuset, för nu yr stenarna här! Denna trådstartaren kanske också var en av Er som ville ha riktig fakta! Får nog ta fram sopkvasten, och sopa framför egen dörr också!

smiley-wink.gif\

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
HÅHÅ vänta lite.
Om den nya DÖSNACK tråden hadde funits då så hadde jag kanske använd mig av denna.
Men Vi kan säkert vara i glashuset och fortsätta diskutionen för vi har väl ändå samma intresse (VATTEN) eller hur?

Jag är verkligen inte ut efter konfrontationer i onödan.
Jag har den inställningen att om vi diskuterar någott på MG som berör sjölivet så får vi hålla oss till fakta.

Vi går in med inlägg/frågor, som Vi tror kan berika våra kunskaper.
Det finns alldeles förmånga handlare som vill påduvla oss dyra grejor.
Så det är väl bra om vi kan hjälpa varandra med våra erfarenheter och kunskaper.
MVH
Twister

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sjorovarn

Om DöSnack-tråden funnits då, hade förmodligen inte trådstartaren lagt sin tråd där.

 

Du anser dig tillhöra skaran

Vi som vill ha riktiga FAKTA

 

och som vill kunna:

lungt fortsätta att byta ut erfarenheter med våra inlägg.

 

Är det då att sprida fakta och utbyta erfarenheter att på en motorvalsfråga svara:

Man kan också välja mellan Sushi eller Hamburgare.?

 

Mitt intresse är båtar och båtliv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

och där tog brorduktig nitlotten...........

 

 

Hej på Er alla, som bara vill vara sååå duktiga !!!!!!

 

JSR

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmm... Menar du att vi seglare skulle vara rötägg? Visserligen ses vi säkert på båtmässor och på sjön, men vi kan väl för den sakens skull vara sansade och vuxna nog till att samsas om fäderneslandet och fostervattnet. Men jag håller med att sådana som skickar anonyma mail och inte vågar stå för sin sak är ena riktiga rötägg.

 

Sail... öh, ride on! /Olof

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

F-n det var ett antal månader sedan ja var här.Och ni sitter ju fortfarande o ältar Steve.Skit i han o låt han skriva va han vill o skit o dom som klagar.Alla har ju ett eget ansvar.Det är ju bara så trist att det ska bli massa skitsnack på internet med .Särskilt då folk här sitter o gömmer sina snöblöta snudor bakom burkarna o inte behöver stå fullt ut för det som sägs eller ja skrives.Det är ju ruskigt lågt alltså.Alltså kort o lätt sköt ert eget o skit i andra..Sånt här ni skriver om ska ju inte ens behövas tas upp.Viktigt o kunna lita på folket.

Ha d gott allesammans..

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sjorovarn

Hmmmm... skriver jag någonstans att alla seglare skulle vara rötägg?

 

Jag menar att man kanske möter den, eller de anonyma skribenterna någonstans och snackar o skojar, sen visar det sig att just den skickat hatbrev till både kreti o pleti. Hur kul är det att veta, nu när båtmässan i GBG drar igång och man står och snackar vid MG´ s monter?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är bara det att folk som vill feltolka gör det oxå (tyvärr)

 

Vissa har ett konstigt motto i stil med (om det gåt att feltolka, ska man), eller åtminstånde kommentera inlägget och söka konflikt...

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är bara att se tillbaka på alla (Läs INTE alla) Muslimer som är tokiga på Danmark p.g.a lite teckningar, de verkligen SÖKER konflkit, vad är det för fel med dem? Skall man inte söka vänskap? Som vi(för det mesta)har i båt livet. Va tolerant och ödmjuk...och hjälp även seglare8.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vrför känns det som att alla saknar steve?? de gör jag!! kom tillbax!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...