Sailzman 11 Postad 18 Juni (redigerade) Hej alla som läser Maringuiden innan midsommar! Har nyinköpt Bella men har ett hål i instrumentbräda. Vad är det som saknas? Hittar inte i googel. Motorns tilt och trim finns redan på vänstra displayen. Tack! Redigerad 18 Juni av Sailzman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sailzman 11 Postad 18 Juni 20 minuter sedan skrev No_jah: Tankmätare? Båten har 2 separata 20 liters tankar redan från början. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 468 Postad 18 Juni Ok. Har båten haft en annan motor med separat trim mätare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 558 Postad 18 Juni Om det inte är nåt instrument som du behöver som inte finns nu, kan du ju sätta en snygg analog klocka eller bara täcka över med en bit plåt med logga på. Eller om du vill ha en kompass. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 773 Postad 18 Juni Vad är det för båt och tillverkningsår? Kan ha varit en annan motor på båten tidigare som haft andra (analoga) instrument och det kan ha varit till PTT men även till bränsle om båten har fast monterad tank. Sedan är det bytt en nyare motor med digitala instrument och därför är lilla 52 mm hålet öppet. Panelen är inte borrad från fabrik utan detta görs hos återförsäljaren när motorn installeras. Finns blindpluggar att köpa eller en hel panel men då måste det sågas ut nya hål till de stora instrumenten med en hålsågsklinga i borrmaskinen. //Pär 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 265 Postad 18 Juni 19 minuter sedan skrev Sailzman: Båten har 2 separata 20 liters tankar redan från början. Ok, men har du någon givare i dom tankarna då, och någon tankmätare i övriga kombinationsinstrument? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 380 Postad 18 Juni Potensmätare... Fint värre om du har damer ombord.... Montera vad du vill. Finns inga krav. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freez 136 Postad 18 Juni Skulle tro att det suttit en tankmätare där. Vilken Bella modell är det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sailzman 11 Postad 19 Juni 12 timmar sedan skrev Georg_Ohm: Ok, men har du någon givare i dom tankarna då, och någon tankmätare i övriga kombinationsinstrument? Nej, dom är vänlig röda utan någon mätare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sailzman 11 Postad 19 Juni 9 timmar sedan skrev Freez: Skulle tro att det suttit en tankmätare där. Vilken Bella modell är det? Bella 512 excel 2006 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freez 136 Postad lördag kl 09:51 Jag tror så här, denna båt hade fast tank 70l som tillval från fabrik och då hade det suttit en tankmätare i hålet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sailzman 11 Postad lördag kl 09:57 5 minuter sedan skrev Freez: Jag tror så här, denna båt hade fast tank 70l som tillval från fabrik och då hade det suttit en tankmätare i hålet. Men värför tar man bort en fast tank🤔 Ser i fotona i andra Bellor med yamaha och ser inget hål alls. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 773 Postad lördag kl 10:04 5 minuter sedan skrev Sailzman: Men värför tar man bort en fast tank🤔 Fast tank fanns som tillval, inte standard. Vet många som beställde utan fast tank och köpte till en lös 25 L tank. Har för mig att fast tank var rätt dyr... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser