tksen 3 Postad söndag kl 15:55 Tittar på en Ryds 20 med inombordare, där det anges 1280 kg. Jag kan inte få fram någonstans om det är med eller utan motor&drev. ( 4.3) Står i färd med att hitta 30 kärra till dito, då kan det ju spela roll. Vill inte ha 300 kg övervikt. Är det någon som vet ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 487 Postad söndag kl 16:03 Är det en inombordare i båten så är vikten med motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 319 Postad söndag kl 16:36 Ring din närmsta RYDS återförsäljare, de kan säkert svara på vikten. RYDS själva vill inte ha kontakt med konsumenterna. https://ryds.se/aterforsaljare/ Är det en Mercruiser 4.3 med Alpha One eller vad? Kolla exakt motorbeteckning och vilket drev innan du ringer så alla detaljer stämmer med den båten du ska köpa. Be även om en instruktionsbok på båten för den finns väl som vanligt inte kvar. Jag kan fixa på motorn/drevet men då måste jag veta exakt modellbeteckning, serienummer och tillverkningsår. //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tksen 3 Postad söndag kl 17:46 Tack för svar, Japp det är Mercruiser 4.3 årsmodell 2005. Återkommer gärna med motornr när/ om köp. /Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freez 134 Postad söndag kl 19:39 Det är vikten med motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 319 Postad söndag kl 20:03 (redigerade) Vikten som anges 1280 kg är nog med minsta motorn Mercruiser 3.0 (4-cyl) och Alpha One drev, alltså lättaste alternativet. Med Mercruser 4.3 (V6) och ökar vikten med 68—97 kg. Men kolla med en RYDS återförsäljare för korrekt viktuppgift. Tänk även på att lös utrustning (tågvirke, draggar, fendrar mm) ökar vikten. //Pär Redigerad söndag kl 20:05 av Mercury_44XS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tksen 3 Postad igår kl 15:06 https://www.blocket.se/annons/goteborg/ryds_18_dc_mcm_3_0_l_2008/1002826348 Här är en annons som motsäger att det är ink motor. Visserligen en 18 fotare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 319 Postad 23 timmar sedan 3 timmar sedan skrev tksen: Här är en annons som motsäger att det är ink motor. Visserligen en 18 fotare. Ja med 3.0 (4-cyl). Jag hade kollat med en RYDS ÅF, brukar alltid vara lättaste modellen om inget annat anges. Jag har tyvärr inte så pass nya RYDS broschyrer i min samling och finns tyvärr inte på Brunswicks nedladdningssida där Mercury/Mercruiser ÅF kommer åt alla broschyrer. //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser