GTI 38 Postad 14 Juli (redigerade) Min isolering i förpiken (Monsun 31) har lossnat. Byta eller limma? Redigerad 14 Juli av GTI Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 336 Postad 14 Juli Vad är det för typ av isolering? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 757 Postad 14 Juli Om vi antar att det är en ganska vanlig lite mjuk beklädnad det är fråga om så har jag ett tips. Värm limmet med värmepistol så att det mjuknar och tryck tillbaks "mattan". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 039 Postad 15 Juli Annars är det vanligt lösningsmedelsbaserat kontaktlim som gäller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 336 Postad 15 Juli …om det inte är skumgummibaksida på mattan, då är det nog bara byte som gäller. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 757 Postad 15 Juli (redigerade) 46 minuter sedan skrev Peter_K: …om det inte är skumgummibaksida på mattan, då är det nog bara byte som gäller. Det är just på beklädnad med skumgummibaksida jag sett att det funkar att värma limmet så att det blir mjukt och sedan trycka tillbaks den. Sedan beror det ju väldigt mycket på i vilket skede av självförstörelse beklädnaden är i förstås, men ganska enkelt att pröva. Redigerad 15 Juli av Mackey 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser