Gå till innehåll
söndag 02 november 2025
ChristerN

Erfarenhet av NorthTracker?

Rekommendera Poster

Nu har det hänt grejer!

Jag har haft ett antal mailväxlingar med dem (igen) och med hjälp av mina rapporter har de nu hittat (säger de) tre olika fel som drabbar enheterna. Två är fel i de specifika enheterna och ett är i deras centrala system och nu verkar det som om min enhet funkar hyfsat efter att de skickat ut en uppdatering till den samt fixat i sitt centrala system. 

2 timmar sedan skrev Georg_Ohm:

Nu skall jag försöka lista ut var i appen jag kan skicka en signal som aktiverar reläutgångarna och var jag kan avaktivera Northtrackern, nån som vet?

Hur du ska aktivera relä-utgångarna vet jag inte eftersom jag numer har den enkla sorten utan reläer och möjlighet att styra dem men hur man aktiverar larmet har jag nog koll på.

Först skapar man en Säkerhetszon där båten ligger i centrum av kartan. Sedan aktiverar man den via samma sida. (Antagligen blir den aktiverad när man skapar zonen.) Det kan vara bra att ha flera Säkerhetszoner med namn som passar, tex Sommarplats, Favoritviken etc. Bara en bör vara aktiverad i taget.

Sen går man in via Enhet, Larmbrytare och sätter på Larmbrytaren. Här är det smart att markera ”Visa på startsidan” så kan man sätta på och stänga av larmet via startsidan.

Klart!

Återkom om du har fler frågor!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2025-09-16 vid 20:03 skrev ChristerN:

Nu har det hänt grejer!

Jag har haft ett antal mailväxlingar med dem (igen) och med hjälp av mina rapporter har de nu hittat (säger de) tre olika fel som drabbar enheterna. Två är fel i de specifika enheterna och ett är i deras centrala system och nu verkar det som om min enhet funkar hyfsat efter att de skickat ut en uppdatering till den samt fixat i sitt centrala system. 

Hur du ska aktivera relä-utgångarna vet jag inte eftersom jag numer har den enkla sorten utan reläer och möjlighet att styra dem men hur man aktiverar larmet har jag nog koll på.

Först skapar man en Säkerhetszon där båten ligger i centrum av kartan. Sedan aktiverar man den via samma sida. (Antagligen blir den aktiverad när man skapar zonen.) Det kan vara bra att ha flera Säkerhetszoner med namn som passar, tex Sommarplats, Favoritviken etc. Bara en bör vara aktiverad i taget.

Sen går man in via Enhet, Larmbrytare och sätter på Larmbrytaren. Här är det smart att markera ”Visa på startsidan” så kan man sätta på och stänga av larmet via startsidan.

Klart!

Återkom om du har fler frågor!

Jag har aldrig lyckats komma fram till supporten på telefon, bara via mail, och dom har oftast svarat inom 10-15 minuter.

Problemet ör väl att jag av någon anledning förlorat allt digitalt intresse, om jag öht någonsin har haft ett sådant. Jag har inte gett mig tid att gå igenom alla inställningar och finesser i apparna. Men jag vet att jag tidigt i våras provade och lyckades aktivera den reläutgången som jag har inkopplad.

Jag har nu kvar GeoSafe och har den enheten i princip parallellkopplad, och det är den jag aktiverar relät med som ger spänning till kylskåpet på distans.

Men jag skall ta mig tid och undersöka appen mer ingående.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har ju fått grejerna att funka sedan några månader, men idag fick jag ett SMS…

IMG_1272.thumb.jpeg.75d107e7494320320caca30f28186b2b.jpeg

Jaha… jag betalade årsavgiften tidigt i somras. Är det inte kalenderår?

och speciellt mycket trafik va epost eller SMS har det inte varit.

Länken går till Northtrackers hemsid, och när jag loggar in där kan jag inte finna mitt saldo eller ens var och hur man betalar, men jag har nu de senaste åren blivit litet digitalhandikappad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan skrev Georg_Ohm:

Jag har ju fått grejerna att funka sedan några månader, men idag fick jag ett SMS…

IMG_1272.thumb.jpeg.75d107e7494320320caca30f28186b2b.jpeg

Jaha… jag betalade årsavgiften tidigt i somras. Är det inte kalenderår?

och speciellt mycket trafik va epost eller SMS har det inte varit.

Länken går till Northtrackers hemsid, och när jag loggar in där kan jag inte finna mitt saldo eller ens var och hur man betalar, men jag har nu de senaste åren blivit litet digitalhandikappad.

Ring deras kundtjänst! Klar miss i deras system och ansvar tycker jag det ser ut som.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
30 minuter sedan skrev ChristerN:

Ring deras kundtjänst! Klar miss i deras system och ansvar tycker jag det ser ut som.

Ja, eller lika bra att maila, det är alltid telefonkö.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...