jollas 13 Posted June 15, 2024 Funderar lite över en placering på min trailer. Har visserligen haft det så här och det tycks funka men tänker att det kanske inte är bra över tid. Min sista kölrulle tar ingen vikt från båten utan de gör de sista sidorullarna. Flyttar jag hela balken med alla rullarna så känns det som om viktfördelningen blir än mer konstig. Tänker att båten är som tyngst nedanför motorn och skulle tro (har inte mätt men...) sidorullarna nånstans ligger under motorfästena på inombordare. Funderar på att skaffa ytterligare en balk och kölrulle men tänkte kolla om det är någon som vet hur man ska resonera Share this post Link to post Share on other sites
Kane 978 Posted June 15, 2024 Kölrullar skall ta vikten på båten, sidorullarna är till för stöd. Share this post Link to post Share on other sites
ChristerN 2,600 Posted June 16, 2024 22 timmar sedan skrev Kane: Kölrullar skall ta vikten på båten, sidorullarna är till för stöd. Men så länge sidorullarna sitter under botten så är det väl OK? Speciellt som de sitter nära bordläggningen och därigenom fördelar trycket ganska bra. Jag tycker det ser bra ut men håller med om att kölrullarna skulle kunna vara någon cm bredare/högre. Share this post Link to post Share on other sites
Kane 978 Posted June 17, 2024 10 timmar sedan skrev ChristerN: Men så länge sidorullarna sitter under botten så är det väl OK? Speciellt som de sitter nära bordläggningen och därigenom fördelar trycket ganska bra. Jag tycker det ser bra ut men håller med om att kölrullarna skulle kunna vara någon cm bredare/högre. Funkar säkert med tanke på mängden sidorullar. Men lite olyckligt att kölrullen längst bak inte används. Share this post Link to post Share on other sites