Peter1980sth 0 Postad 8 Juni , 2024 Tjena, Jag har en Yamaha F70 från 2021 med startspärren y-cop. Börjar bli dags att byta ut batteriet i båten och jag funderar över på om jag behöver göra något med startspärren innan jag skruvar loss batteripolerna? Låsa? Låsa upp? Vill inte riskera att låsa motorn genom att göra nåt i fel ordning t ex. Mailade frågan till Yamaha Center som självklart inte svarat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 987 Postad 8 Juni , 2024 (redigerade) Inga konstigheter. Har startbatteriet urkopplat 6 månader per år. Har nog varit en mix av låst/olåst vid urkoppling. Redigerad 8 Juni , 2024 av Kane Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter1980sth 0 Postad 9 Juni , 2024 10 timmar sedan skrev Kane: Inga konstigheter. Har startbatteriet urkopplat 6 månader per år. Har nog varit en mix av låst/olåst vid urkoppling. Super, tackar! Kändes som att det borde vara ok, ett batteri kan ju trots allt ladda ur. Men ville ha lite hängslen och livrem med detta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser