Gå till innehåll
fredag 24 oktober 2025
Kojak77

Tips på GPS tracker utan avgift?

Rekommendera Poster

1 timme sedan skrev sigge_1:

Jag har i flera år kört och har precis installerat ytterligare en av cobblestone varianten. Du har flera olika lägen på dessa där jag personligen valt "parking" vilket betyder att så fort min båt rör sig skickar den position, så jo det finns geofence. Du kan också välja att få position veckovis/dagligen / live. 

Vill du köpa en för test till ett väldigt, väldigt förmånligt pris så skicka ett meddelande. Finns 5st till salu. 

Måste väl vara iskall nu med bara 2G-anslutning?

image.png.1671a78947352cb43ecff1253d634fd6.png

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
1 timme sedan skrev IngemarE:

Har du länk till produkten du just installerat ?

För de Cobblestone som funnits och som jag hittar (t ex hos Conrad.se eller här) säger sig använda "GSM-nätet", dvs 2G, eller skriver t.o.m. rent ut att det är 2G.

Det är helt riktigt och du har helt rätt, den kommer att lira till 2027 åtminstone vilket fungerar för mig. Dessutom bra rabatt på försäkringen hos Atlantica som jag har på min ena båt, kanske hos andra bolag med. 

hade nog inte köpt den idag för 1800kr dock, då hade jag valt deras mer långsiktiga alternativ. 

Redigerad av sigge_1
tillägg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
8 minuter sedan skrev sigge_1:

den kommer att lira till 2027 åtminstone vilket fungerar för mig.

Det som lovats är att sista basstationen för 2G (Telia) stängs av 2027. Men redan nu har så mycket monterats ner (även av Telia) att täckningen på vissa ställen redan försvunnit.

2 timmar sedan skrev sigge_1:

Vill du köpa en för test till ett väldigt, väldigt förmånligt pris så skicka ett meddelande. Finns 5st till salu.

Att du tycker det "fungerar för dig" är ju en sak.

Men att i dessa avvecklingstider passa på att (via forumet) försöka sälja på andra de exemplar du har liggande (utan att berätta att de snart blir obrukbara) är ju nästan lite lurendrejeri....😠

Redigerad av IngemarE
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
22 timmar sedan skrev IngemarE:

Det som lovats är att sista basstationen för 2G (Telia) stängs av 2027. Men redan nu har så mycket monterats ner (även av Telia) att täckningen på vissa ställen redan försvunnit.

Att du tycker det "fungerar för dig" är ju en sak.

Men att i dessa avvecklingstider passa på att (via forumet) försöka sälja på andra de exemplar du har liggande (utan att berätta att de snart blir obrukbara) är ju nästan lite lurendrejeri....😠

Jag har under sommaren gått Onsala > Nordkoster med båten och det har fungerat fint hela tiden och kommer så att fortsätta till 2027. 

Jag försöker inte heller sälja någonting alls, det var ett erbjudande då en bekant till mig har 5st i lager på sin firma, samma företag där jag köpt min. 

Om du läser ordentligt så skriver jag också att jag kanske inte skulle köpa en till fullpris idag utan i så fall valt en annan modell av samma märke. 

Att utgå från att folk som man inte vet något om är lurendrejare som vill sko sig på allt och alla säger kanske mer om dig än om mig. 

För att vara övertydlig så säljer jag inte trackers eller har något med CPH trackers att göra mer än att jag har 2st trackers från dem. Vill jag sälja något så lägger jag det under köp och sälj. Det var dumt av mig att ens nämna det tidigare i tråden, ursäkt för det.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan skrev sigge_1:

Om du läser ordentligt så skriver jag också att jag kanske inte skulle köpa en till fullpris idag utan i så fall valt en annan modell av samma märke. 

Fast det hade du ju inte skrivit när jag svarade, det redigerade du faktiskt in efteråt i inlägget. Så ja, jag läser ordentligt 😉.

Hursomhelst har nog budskapet gått fram.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, den variant jag kikar på är ju förstås den som klarar nyare standarder, då hela bakgrunden till bytet är att min nuvarande tracker går på 2G. Men om den gamla Cobblestone har geofencing så känns det ju rimligt att även Gemstone har det...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...