Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Seawolf

Kinavärmares manual stämmer ej med levererad kontrollpanel

Rekommendera Poster

Den levererade värmaren av varumärke Vevor har en kontrollenhet som är olik de två som visas i den medlevererade manualen.

Manualen är dessutom väldigt otydlig och flera angivna knappnamn eller märkningar stämmer inte med de på kontrollenheten.
Är det någon som har rätt manual till min kontrollenhet, se bilden. OBS: de vanligaste sådana ser väldigt lika ut, men min har knappraderna skiftade vänster / höger om displayen.

 

(Det mest akuta är att lista ut knappologin för att starta en ren pumpsekvens för att fylla bränsleslangen till värmaren)

/Magnus

Vevor_display.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev ABC:

Knappologin borde inte vara så besvärlig:

Knappen i mitten till vänster = on/off

Knapparna ovanför och under den är sannolikt till för att höja/sänka temperaturen och för att gå upp/ner i menyer.

Kugghjulet längst upp t.h. = konfigurera enheten.

Och OK är väl just det, ok för något val du gjort.

 

Antar att det bara är att testa och se vad som händer? Borde inte finnas så hemskt mycket att konfigurera och ändra på. Kanske temperatur, fläkthastighet och möjligen timer?

Tyvärr är det inte så enkelt om man vill göra annat än on/off och temp +/-. 
 

1 timme sedan skrev Seawolf:

Den levererade värmaren av varumärke Vevor har en kontrollenhet som är olik de två som visas i den medlevererade manualen.

Manualen är dessutom väldigt otydlig och flera angivna knappnamn eller märkningar stämmer inte med de på kontrollenheten.
Är det någon som har rätt manual till min kontrollenhet, se bilden. OBS: de vanligaste sådana ser väldigt lika ut, men min har knappraderna skiftade vänster / höger om displayen.

 

(Det mest akuta är att lista ut knappologin för att starta en ren pumpsekvens för att fylla bränsleslangen till värmaren)

/Magnus

Vevor_display.jpg

Manualerna till Kina värmarna är ett känt fenomen att de inte är helt pedagogiska, eller ens stämmer med levererad produkt som i ditt fall. Det är därför det finns många filmer på youtube om hur de fungerar, som den @Jernhand  letat rätt på. Fast oftast är dock de olika displayerna i grunden samma med samma knappfunktioner, bara att man placerat knapparna på olika plats.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Insåg att det inte var fullt så enkelt när jag såg videon från Jerhand. Man vet aldrig riktigt nivån på frågor på forumet och jag tittade inte på vem som frågat, men hade jag sett att det var Seawolf hade jag nog avvaktat med ett svar och insett att användargränssnittet nog måste varit väldigt speciellt - och det var det! 🙂

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 minuter sedan skrev ABC:

Insåg att det inte var fullt så enkelt när jag såg videon från Jerhand. Man vet aldrig riktigt nivån på frågor på forumet och jag tittade inte på vem som frågat, men hade jag sett att det var Seawolf hade jag nog avvaktat med ett svar och insett att användargränssnittet nog måste varit väldigt speciellt - och det var det! 🙂

Ja Seawolf är ju ändå elektroingenjör med ett STORT kunnande på hög nivå ända upp till kärnkraftsnivå. Jag ska gå ut till min campingbuss imorgon Magnus och kolla vilken instruktion jag har liggande där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Manualerna är i en helt egen liga 🤣. Testa detta för att manuellt fylla pumpen. Har samma display och gick bra. 

Screenshot_20230516_052751_Adobe Acrobat.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan skrev Jernhand:

Youtube använde jag

 

Tack, det där ser lovande ut. Det är den enda beskrivning jag funnit (och jag har LETAT) som utgår från en kontrollpanel som ser ut exaklt som min. 🙂

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...