Gå till innehåll
söndag 09 november 2025

sanktanna

Företag
  • Innehålls Antal

    907
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    5

sanktanna senast vann den dag 8 Oktober

sanktanna hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

279 Expert

4 följare

Om sanktanna

  • Placering
    Konteramiral

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Den metod du föreslår är jag tveksam till. Har svårt att tro att du får bort allt vatten i laddluftkylaren. Men det är ju din motor så du väljer ju vad du vill göra. En kylarinsats kostar 30.000 + moms.
  2. Det sitter en gummitätning på röret, VP nr 842913. Om du inte har den så prova att montera tillbaka röret ändå. Skaffa en sådan tätning för att kunna byta om det inte skulle vara tätt när du startar efter sjösättningen. Eftersom du har rör i kylsystemet hoppas jag att du har hittat de avtappningskranar som finns på vissa rör. Du har bl.a. en på den bild du visar. Ingemar
  3. Så kan du naturligtvis göra men det är enklare att bara lossa röret på avgaskröken (det övre) och böja upp det en bit och hälla i där. Det blir mindre spill när du ska montera tillbaka röret. Ingemar
  4. Det är ett bra sätt. Glöm inte att tappa ur laddluftkylaren. Passa på att se över de anoder som finns också. Fyller du i avgaskröken så rinner det direkt ut så det kanske inte är så bra. Ingemar
  5. Sätt i en propp och palla upp den. Fyll den helt med vatten och se om det läcker någonstans. Om du vill prova med tryck så måste du nog montera ihop paketet. Ingemar
  6. Hej. Observera att gängan i de mindre hålen är 1/4" UNC och inte M6! Nedre skruven växelkåpan kan man använda. Ingemar
  7. Ursäkta, styrarmen menar jag förståss. Glider den övre ner litet så får du inte dit armen sedan dom fastnat. Ingemar
  8. Hej. Epoxilim funkar bra. Sätt i styrgaffeln direkt innan limmet härdar. Ingemar
  9. Hej. Ta reda på vilken cylinder du får in vatten i genom att ta bort insprutarna. Dra runt och kolla om det kommer ut vatten ur någon cylinder. Se även på spridarspetsarna hur de ser ut. Det är inte ovanligt att cylinderlockspackningen går sönder på B-motorerna. Ingemar
  10. Hej. Det går inte att se hur nyckeln ser ut. Är det ett originallås från Albin så vrider man inte på nyckeln utan skjuter in eller drar ut den för till och ifrån. Vridfunktionen är till för om man vill ha t.ex. lanternor som då kan tändas och släckas med vridningen. Om du har ström på ena sidan startknappen och inget på andra när den trycks in så är väl kontakten trasig. Ingemar
  11. Hej. Ett vanligt fel är att det blir en spricka i övre kanten på silhuset. Den är svår att se men när locket dras fast öppnas den lite och då läcker det. Silhuset måste då bytas. Ingemar
  12. Hej. Det är ett 270 drev du har på bilden. Eller möjligtvis ett 250 drev. Ingemar
  13. Hej. Rengjort förgasarna ordentligt? Funkar accelerationspumparna? Bytt brytare och ev andra tänddelar? Tändningsinställning? För stor propeller eller lina i propellern? Ingemar
  14. Hej. Om du bara byter lager och inte blandar ihop shimsen så brukar det gå bra att montera tillbaka dom där de satt. Lagren har så bra tolerans att måtten brukar stämma. Slipa ur kopparna med den gamla konan. Slipa absolut inte in den nya konan! Ingemar
×
×
  • Skapa nytt...