Jump to content
Wednesday 13 November 2019

sanktanna

Företag
  • Content Count

    403
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

34 Expert

1 Follower

About sanktanna

  • Rank
    Kommendör 1. graden

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hej. Om det dunkar till när du lägger i växeln är det ett tecken på att det fungerar bra. Det kan låta litet mer när man lägger i back p.g.a. att det låter från backhaken också. Om det blir tyst ska du börja oro dig för då är konan ofta så sliten att spåren inte förmår att få bort oljan och växeln kan börja slira. Ingemar
  2. Det kan också vara så att spaken eller reglagekabeln tar emot någonstans och då kan inte propelleraxel trycka in konan i ingrepp.
  3. sanktanna

    Dynastart

    Hej. Är det konstaterat att det är fel på själva dynastarten eller kan det vara fel på startreläet eller något övrigt elfel ? Be någon bilelektriker eller annan kunnig person titta på dynastarten om felet ligger i den. Ingemar
  4. Hej. Många oljetråg har en skvalpplåt med ett hål för oljestickan. Det är vanligt att sugslangen man för ner är litet krokig och då ofta kommer ovanför plåten och vänder uppåt. Ingemar
  5. Låter som felkopplat någonstans eller att det nya tändningslåset inte fungerar som det ska. Ingemar
  6. Hej. Lite svårt att förstå vad du menar. Har du monterat en startgenerator med start- och laddningsrelä? Kolla i motorns kopplingsschema att alla kablar är rätt kopplade. Även att du har rätt kabeldimensioner.
  7. Det gör att motorn får bättre kylning och blir inte övervarm i akterkant. Du ska använda den främre tempgivaren. Ingemar
  8. Hej. Om man monterar pluskabeln fel, mellan solenoiden och den långa sexkantmuttern kan kabelskon komma mot 50-anslutningen och då blir det så här. Kabeln ska sitta i andra änden av sexkanten. Ingemar
  9. Du borrar ett hål i frostbrickan, sätter i en dorn och bryter loss den. Hålet som ska borras i röret ska vara 8mm. Skaffa en ny bricka , gör rent i hålet, lägg gärna en sträng epoxilim i falsen och lägg dit nya brickan. Knacka sedan med en hammare på en annan hammare eller stålbit som hålles mot brickan tills den expanderar. Ingemar
  10. Hej. 200, 250 och 270 hade gummiklaffar i avgasutsläppet och om de finns kvar ska man inte ha bälg med klaff. 280 ska också ha bälg med klaff. 290 och senare ska vanligtvis ha öppen bälg. Man ska inte ha klaffar på flera ställen. Ingemar
  11. Hej. Kolla att inte reglerstången på insprutningspumpen har fastnat. Otroligt slarvigt att inte byta filter på 10 år! Ingemar
  12. Hej. De första drevmotorerna hade kylvattenintag genom bottenventil. För att förenkla installationen gjorde man intag genom drevet. Du kan naturligtvis göra ett bottenintag och plugga det andra intaget. Ingemar
  13. Hej. Det enklaste sättet att kolla när tomgångsskruvarna är nollade är att ta en remsa av ett tunt papper och lägga mellan skruven och klacken. Sen spänner man remsan och vrider sakta ut skruven tills pappret släpper. Ingemar
  14. Hej. Det finns inga DP-propellrar för motgående riktning. Ingemar
  15. Hej. Om du bara har delat drevet på de två ställen du anger så behöver du bara några o-ringar. Gå till en VP-handlare och köp dem, de kostar inte så mycket. Ingemar
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy