-
Innehålls Antal
3 838 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
12
Innehållstyp
Nyheter
Kustkort
Forum
Bloggar
Galleri
Butiken
Köp&Sälj
Allt postat av Kane
-
Det är tillräckligt många för att få ett bra statistiskt underlag.
-
Några synpunkter/tankar; 1. Omkopplaren mellan laddning och solcell lär inte behövas. 2. Varför behöver du Orion-TR Smart, den har ju samma grundfunktion som ett vanligt skiljerelä plus lite features. Vilka features är du efter där?
-
Jag är nog ganska på säker att de 2 citaten ovan inte går att kombinera.
- 21 svar
-
- 2
-
-
Vet du inte om det är lika rigglängder på gamla och nya?
-
Sätt tillbaka den gamla motorn då...😉 Hur är det med rigglängden på nya motorn?
-
Behöver du kolla det verkligen?
-
I min version av CE-handboken "Om fritidsbåtsdirektivets tillämpning" finns följande vad det gäller huvudbrytare.
- 11 svar
-
- 1
-
-
Ja, det är ju en oanvänd kabelgenomföring. Ganska dyr variant.
- 13 svar
-
- 1
-
-
En kabelgenomföring. Undrar vad den är tänkt till?
- 13 svar
-
- 1
-
-
Borde väl klubben ha bestämt i samband med 48-timmarsregeln?
-
Det sistnämnda. Men så klart kan det finnas mindre uppgraderingar, jämför med facelift i bilvärlden
-
46 cm på en 24 fotare känns mastigt. Hur skall du förvara de när de inte används?
-
Funkar säkert med tanke på mängden sidorullar. Men lite olyckligt att kölrullen längst bak inte används.
-
Kölrullar skall ta vikten på båten, sidorullarna är till för stöd.
-
På mina 2 båtar med Yama har körfaktat stämt väldigt bra. Nu var ju distansen tydligen 3 nm så då kanske förbrukningen inte är superavgörande.
- 8 svar
-
- 2
-
-
Inga konstigheter. Har startbatteriet urkopplat 6 månader per år. Har nog varit en mix av låst/olåst vid urkoppling.
-
Vad är det för BR med 140 hk resp. DC med 225 hk ni funderar på? 3 distans är ju ingenting.... Billigare med soppa än ny båt kanske?
- 8 svar
-
- 1
-
-
Lite pessimistiskt tror jag. Svårt att hitta så liten båt godkänd för 225 hk så en 6,3 m DC med 150-200 hk klarar man under litern vid 20 knop. Några exempel;
- 8 svar
-
- 1
-
-
Lite ovanligt med lackad Buster. Du får pilla upp blåsorna och titta om det är några skador på skrovet eller bara lacksläpp.
-
Då borde ju grannen fixa till sin lina.
-
De ligger bra i pris i alla fall. Kollade lite snabbt nu på tankning av båten förra året, 5 aug betalade jag 22,39 kr/l för 98 oktan medan jag tankade bilen i obemannad station 2 aug för 20,70 kr/l för 95 oktan.
