Gå till innehåll
tisdag 23 juni 2026

Kane

Silvermedlem
  • Innehålls Antal

    3 838
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    12

Allt postat av Kane

  1. Det är tillräckligt många för att få ett bra statistiskt underlag.
  2. Några synpunkter/tankar; 1. Omkopplaren mellan laddning och solcell lär inte behövas. 2. Varför behöver du Orion-TR Smart, den har ju samma grundfunktion som ett vanligt skiljerelä plus lite features. Vilka features är du efter där?
  3. Jag är nog ganska på säker att de 2 citaten ovan inte går att kombinera.
  4. Vet du inte om det är lika rigglängder på gamla och nya?
  5. Sätt tillbaka den gamla motorn då...😉 Hur är det med rigglängden på nya motorn?
  6. I min version av CE-handboken "Om fritidsbåtsdirektivets tillämpning" finns följande vad det gäller huvudbrytare.
  7. Ja, det är ju en oanvänd kabelgenomföring. Ganska dyr variant.
  8. Borde väl klubben ha bestämt i samband med 48-timmarsregeln?
  9. Det sistnämnda. Men så klart kan det finnas mindre uppgraderingar, jämför med facelift i bilvärlden
  10. 46 cm på en 24 fotare känns mastigt. Hur skall du förvara de när de inte används?
  11. Funkar säkert med tanke på mängden sidorullar. Men lite olyckligt att kölrullen längst bak inte används.
  12. Kölrullar skall ta vikten på båten, sidorullarna är till för stöd.
  13. På mina 2 båtar med Yama har körfaktat stämt väldigt bra. Nu var ju distansen tydligen 3 nm så då kanske förbrukningen inte är superavgörande.
  14. Inga konstigheter. Har startbatteriet urkopplat 6 månader per år. Har nog varit en mix av låst/olåst vid urkoppling.
  15. Vad är det för BR med 140 hk resp. DC med 225 hk ni funderar på? 3 distans är ju ingenting.... Billigare med soppa än ny båt kanske?
  16. Lite pessimistiskt tror jag. Svårt att hitta så liten båt godkänd för 225 hk så en 6,3 m DC med 150-200 hk klarar man under litern vid 20 knop. Några exempel;
  17. Lite ovanligt med lackad Buster. Du får pilla upp blåsorna och titta om det är några skador på skrovet eller bara lacksläpp.
  18. De ligger bra i pris i alla fall. Kollade lite snabbt nu på tankning av båten förra året, 5 aug betalade jag 22,39 kr/l för 98 oktan medan jag tankade bilen i obemannad station 2 aug för 20,70 kr/l för 95 oktan.
×
×
  • Skapa nytt...