ny_segelbat 0 Postad 10 Juni 2023-01-11 vid 22:28 skrev Mackey: Våra batterier låter inte något. Om de gasar eller inte vet jag inte, men alla bly/syra-batterier går ju att få att gasa om laddspänningen är för hög och någonstans måste ju gasen evakueras även på ett AGM-batteri. Det finns säkert bätter alternativ när priset för "mina" batterier stigit, kanske detta kan vara något. https://www.autobatterienbilliger.de/Accurat-Traction-T100-AGM-Versorgungsbatterie Jag köpte ju bara för att det var snorbilligt, inte för att jag trodde de var särskilt bra. Har som sagt funkat bra för oss en säsong, om ett antal säsonger till så får man facit om det var smart att köpa jättebilliga batterier. Har ni kört den flera säsonger nu? Är bra nyfiken på om du har ett facit nu! Läst tråden och sett att de fortfarande går att få tag på för 1799 inkl frakt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 683 Postad 10 Juni (redigerade) 1 timme sedan skrev ny_segelbat: Har ni kört den flera säsonger nu? Är bra nyfiken på om du har ett facit nu! Läst tråden och sett att de fortfarande går att få tag på för 1799 inkl frakt. Vi bytte batterier till den här säsongen, de billiga hade tyvärr tappat en hel del i kapacitet. Orsaken kan ju vara hur de har laddats och använts av mig, så du kanske ska avvakta ett ev. svar från @IngemarE, som också köpt dessa batterier, innan du bestämmer dig. Tillägg: Såg nu att IngemarE tidigare skrivit att han använt sina batterier i två säsonger utan att de tappat kapacitet, men att han seda dålt dem. Redigerad 10 Juni av Mackey 1 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser