Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Georg_Ohm

Balansera på linjen.

Rekommendera Poster

Sotekanalen för några dagar sedan:

Ganska litet trafik, och såväl södergående som norrgående gjorde som Linus. Det blev spännande när dom möttes. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men Sotekanalen är lite speciell. Det grundar upp duktigt på sidorna på vissa ställen, så har man djup köl är det nervöst att gå långt åt sidan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 timmar sedan skrev raol:

Men Sotekanalen är lite speciell. Det grundar upp duktigt på sidorna på vissa ställen, så har man djup köl är det nervöst att gå långt åt sidan.

Jo men man kan väl hålla sig nära dykdalberna eller prickarna, man behöver inte gå precis exakt i mitten hela tiden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funderat lite på det där. På min plotter kan man välja en destination så räknar den ut en bra (tycker den, inte alltid jag håller med) rutt för att komma dit och sen aktiverar jag autopiloten och kommer dit, men väldigt sällan hittar den farlederna i dessa fall. 

På de rutter som jag själv lägger upp blir det naturligt att ibland gå på de streckade farlederna då de ofta är närmaste vägen mellan två knepiga passager. I dessa fall möter jag väldigt många andra men alla andra gånger, när man går en bit ifrån farlederna, ser man ju hur de följer linjerna. Tror kanske det är ett ”körfältsbeteende”. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...