Ronnor 0 Postad 22 Maj (redigerade) Hej, jag vill återaktivera det här gamla foruminlägget. Jag heter Ron och har skrivit detta med hjälp av en översättare. Jag hoppas att det går att läsa. Den engelska versionen finns också längre ner. Jag har nämligen en båt med en EB60 i. Men det finns ingen rem kvar alls. Nu försöker jag skaffa remmen och montera den. Men var kan man få tag på remmen... Och även oljetätningen måste bytas ut. Kanske kan ni hjälpa mig? Finns det ett prisvärt reparationsset? Eller går det att köpa de enskilda reservdelarna? Jag letar redan efter den ovan nämnda remmen ”Gates 9390-5120 (3MR-360-15)”. Den borde ju också passa till EB60. Tack på förhand! Vänliga hälsningar Ron Hi, I'd like to revive this old forum post. My name is Ron, and I wrote this using a translator. I hope it’s readable. I have a boat with an EB60 in it. But there’s no belt left at all. Now I’m trying to get the belt and install it. But where can I get the belt... And the oil seal needs to be replaced too. Maybe you can help me out? Is there an affordable repair kit? Or can I buy the individual replacement parts? I’m already looking for the belt mentioned above, “Gates 9390-5120 (3MR-360-15).” That should fit the EB60 as well. Thanks in advance! Best regards, Ron Redigerad 22 Maj av Ronnor Det fanns en överflödig mening med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gpk 0 Postad 23 Maj Hi Ron, I found a drive belt in my garage. The other parts have been sold, but the belt was left behind. I can sell it if you’re interested, but it is located in Sweden. Let me know if so. Kind regards, Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser