Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
AndW

Fästa led-strips

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag läste nån gång nåt bra tips om hur man kan fästa led-strips på ett bra sätt. Hur var det? Superlim? 

 

Jag har sådana där silikonöverdragna led-strips med lite svagt klister på baksidan som inte kommer förslå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Originallimmet är inte så bra. Jo, om man kan sätta det i press. Är man lite otålig så fungerar akryltejp bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-05-10 vid 19:51 skrev AndW:

Hej,

 

Jag läste nån gång nåt bra tips om hur man kan fästa led-strips på ett bra sätt. Hur var det? Superlim? 

 

Jag har sådana där silikonöverdragna led-strips med lite svagt klister på baksidan som inte kommer förslå.

Om de ska fästas på "skruvbart" underlag...

 

Jag köpte en kabelränna med lock (som satt fast  längs med kabelrännan). Kapade rännan i ca centimeterlånga bitar. Borrade hål o skruvade fast med en liten skruv. Stoppa i LED-stripen o stäng locket. Ett fäste / 6-7 lyspunkter fungerade utan nedhäng för min installation. LED-stripen var klassad för undervattensbruk o hade rätt kraftigt silikonskydd över stripen.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fäste min med varmlim, det har inte lossat ännu. Men några riktiga båtmänniskor tycker kanske att det inte är sjömässigt. Men fast sitter det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...