Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Tarchon

Delta 17 DC

Rekommendera Poster

hejsan igen grabbar! hur går det med båtarna fått i dom ? själv har jag fått i min för ett tag sen och den funkar utmärkt har åkt vattenskidor och ring en gång gick riktigt bra (Y)

 

jag gjorde bojen med lite gamla profiler en kompis hade på lager så det blev en fyrkantig ram med 4 ben/spetsar i varje hörn , ska se om jag har nån bild som jag kan skicka... , den funkar bra faktiskt, nu i helgen ska det ju bli kanon väder så då åker jag upp och om ngn i familjen har lust o köra så blir det vattenskidåkande ! :D

det är lite tomt här nu som vanligt, hoppas ni kan vakna till lite och börja skriva! tipsa gärna om ni har ngn annan kompis / person som har en delta 17 eller till köparen? om ni nu säljer ! ser allt att det finns deltor ute på blocket så så sällsynta är vi inte ialllafall ;)

 

Men  nu ska jag kila, lov snart och sedan blir det gymnasiet , SKÖNT! , men har massa plugg nu 2 stoora inlämmningar som är lite svåra, men det ska nog ordna sig !

 

/wille.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kom upp efter ett tag, men märkte verkligen att det beror på föraren hur bra det går! inte det lättaste att kunna veta hur man ska gasa och så åkte bakläges många gånger för killen inte drog på utan skidorna typ drog iväg eller nåt sånt, har ni något tips mot det ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då var det dags! Midsommar igen! , vad skall ni göra under midsommar då ? 

själv så blir det att vara nere på kuste och bara hade gött, dra några repor med båten, ev. åka vattenskidor och ring om vädret nu tillåter det... vad ska ni äta för någe?

BERÄTTA! OCH HA EN BRA FORTSATT SOMMAR!

 

Mvh: Wilhelm elofsson & båten Stjernan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja!

Har nyligen köpt en Delta 17 men tyvärr så har ja inte några dynor i den. Men ja såg att du hade mall här på forumet men har du några mått på dom?

H// Patrick

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

okej funkar motorn o allt bra?, är det en Daycruiser du har?, du får gärna sätta upp lite bilder om du har, kan inte måttet på mina och hans (den som gjorde mallen vet jag inte. men mät på din? borde inte vara så svårt.

Och jag hoppas du har en bra sommar med din båt! Mvh: Wilhelm Elofsson .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Yes snurran funkar fint! Det är en DC. Fixade trimplanen och luftade hydralstyrningen bara fören ja la den i sjön. Jodå de funkar oxå att mäta upp de men tänkta om du hade dom. Ska fixa lite bilder på den när ja ska fara ut o köra lite nästa gång.

H // Patrick

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

okej vad kul! ,njae det är inte jag som ritat den bilden men min mor har själv sytt ett par i min båt. har den på kusten(havstens Camping) så är inte där just nu. du får gärna berätta om din båt om du har lust o så, det är  alltid kul med nya medlemmar och det kommer faktiskt titt som tätt. Mvh Wille.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja ska lägga upp bilder när ja tagit några.Men är en Delta 17 dc -77 med en Johnson 150 gt -90 med stålpropeller. Nya stolar o matta i den för denna säsong. Hydralstyrnig, elektriska trimplan, 110 liters rostfri tank.Ska lägga nytt tyg inne i den i vinter på sidorna och i taket, för nu e det brunt tyg på sidorna så de e ju rätt mörkt där fram. Sen är det oxå tonade sidorutor fram i kajutan på den men de är nog inte orginal. Så finns lite fix på den att pyssla med i vinter men nu när det är sesong så vill man ju va ute o köra. Va till Norrtälje o hämta den i juni. Men har faktiskt sett en till Delta dc på Åland med inombordare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

stål propp, häftigt det hade jag på min 175Hk Mercury som satt på båten innan också,hur är det med hydraulstyrning egentligen, det är väl ganska skönt va?för 175:an var ganska tung. men jag tycker inte den var så tungstyrd att det skulle vara värt o sätta i något.okej så din är klädd, det är faktiskt inte min...:/ vad härligt! jo det finns ju ett antal Deltor och ganska ofta ser jag dom ute på blocket , tyvärr... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo men man vill inte köra på med stål propp.. Jodå hydralstyrning vill man inte va utan om man en gång har de! Går lätt o styra plus att släpper du ratten så blir den som den är att den int styr själv. Finns ju alltid en par stycken på blocket jo... Hur många deltor finns de egentligen??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej hah det kan jag tänka mig! , inte en aning men kanske 100? och väl det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

nix ingen som riktigt vet, sigurd isaksson, byggaren själv har gjort ett inlägg här faktiskt men han var inte medlem här, hur länge vet jag inte men det var väl på 70-80  talet?,kanske kan få tag i sigurd och kolla ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tjenare. har inte fören nu blivi medlem i maringuiden. såg att ni hade ett bra forum. jag har en delta 17 köpt från köpenhamn med 190 hk yamaha. för tillfället är tändspolarna slut men jag är ganska bra på att skruva så jag ska fixa det när jag fått nya delarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hejsan! så det finns deltor utomlands! häftigt!, Maringuiden är perfekt att få svar på sina mek frågor m.m! så du 190hk utombordare? går den bra? hur fort gör den ? :P

Mvh: Wilhelm Elofsson moderator och ägare på Delta 17 Klubben.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha du verkar ha den enda deltan i världen med wc! Ha du gjutit ihop 2 st eller hur bar du dig åt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo det är nog den enda i världen med wc. Nej jag har inte gjutit ihop 2 stycken. Ruffen är höjd och det är plastbitar utskurna från en annan båt och ihoplimmade och plastat över och sen lack på. Fönstren är från en skibsplast. 



Senast ändrad av delta_raggarn | 20 juli 2008 | 12:25

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

den går kaniske ungefär 55-60 knop men det går inte att köra så fort för sen lyfter det och börgar bowla och kasta åt sidorna och går ej att svenga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jasså du, vart har du båten  ? havet? . hur gammal är du ? kan du lägga upp lite mer bilder så man får se båten utvändigt och även utanför ruffen ? Tack på förhand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja mena på längden om 2 st för den där båten e ju int 5.30 lång. Är ju över 3 meter i förkajuten bara!? Fixa upp bilder på den utifån då.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

nu har jag lakt ut flera bilder på deltan som ni kan se. du deltaPatrik du e nog bara avundsjuk eftersom du bara håller på wainar. här på vårat forum ska man vara vänner så passar det inte så kan du säga upp ditt medlems skap. Tungan så det så!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej så inte så bra men den ser inte så extra snygg utvändigt på lack ? då är nog min snyggare ärligt talat . vad har du för lack på din ? sen hade du massa klistermärken såg inte vad det stog men såg mest kladdigt ut från det avståndet...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vårat? E ju du som e grönjölingen i de här sammanhanget. Hur många megapix har du på din kamera när du får sådana skarpa fina bilder?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och föresten så är de en fördel om man stavar rätt på ett forum oxå. Lider du av dyslexi??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det gör jag och det är något som jag inte kan rå för att jag gör. dyslexi är ju med fött så du ska int jävlas. jag gör nog mitt bästa. jag har levt med det och sedan jag föddes nästan. 1969.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaja. Fixar du några bilder på båten då med nån kamera som e från före 1970 talet så att man ser nått då?!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kan nog ordnas. men du behöver inte vara så spydísk. ta det lite lungt.



Senast ändrad av delta_raggarn | 28 juli 2008 | 08:30

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta det lungt grabbar! vi vill inte ha några sura personer här! var gladSkrattande istället och njut av det fina vädret! Cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...