Andreasp 3 Postad 28 April , 2016 Hej Jag har en fundering när det gäller den oljan som man sprutar i förgasare och cylindrar på hösten. Bör man tvätta bort det som blir kvar i förgasaren eller försvinner den när man börjar köra på vårkanten? MVH Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 758 Postad 28 April , 2016 Beror väl på vad du sprutat in. ANvänder du någon väldigt tunn, lättflyktig olja så är det bara att köra på. DEn enda typen jag kan tänka mej skulle kunna skapa problem är om du har någon torkande variant som lämnar något liknande tjära/ underredsmassa som skydd. FAst även det skulle väl lösa sig på sikt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 583 Postad 28 April , 2016 Om du använt en produkt som är avsedd för ändamålet så är det bara att köra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikael_matsson 177 Postad 28 April , 2016 Det ryker lite extra vid första uppstarten, när oljan brinner upp. Men det är nog ingen fara med det. Det är sån "motorkonservering"spray du syftar på antar jag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andreasp 3 Postad 2 Maj , 2016 Hej Ja det var en konserverings olja så då borde det vara ok. Tack. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser