Micke9000 16 Postad 2 April , 2016 Hej på er. Har varit vid båten idag och bytt ett par givare på termostathuset. Nu hade jag såklart inte någon gängtätning så jag använde mig av blå högtemp packningssilikon istället. Vad tror ni? Kommer det hålla tätt eller ska jag byta ut tätningarna mot gängtätning/gängtejp? Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 582 Postad 2 April , 2016 Det blir säkert tätt, speciellt om det är konisk gänga på givarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 758 Postad 2 April , 2016 nem-problem Bara det var hyfsat torrt när du kletade dit det. Härdar, och fäster därför inte, väldigt snabbt på blöta ytor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 2 April , 2016 Det var ett nytt termostathus så det var torrt. Jo det är konisk gänga på samtliga anslutningar till termostathuset. Ska provstarta imorgon och kolla läget. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser