firefish 245 Postad 28 Augusti , 2015 Är det någon som vet om det finns en butik eller näthandlare som tillhandahåller kompletta servicekit till i detta fall VP? En tjänst där man bara väljer motortyp och sedan får med ALLT i form av alla offeranoder, packningar, filter och så vidare för att kunna göra en total och allomfattande fullservice. Och sedan en motsvarande för drevet (vilket iofs är lättare att plocka ihop själv). Eller är det bara att kliva in hos Penta-handlaren och be dem knåpa ihop ett kit? De kit jag hittar idag innehåller bara två filter samt impeller och packning... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 965 Postad 28 Augusti , 2015 Marineparts har grejer du kan beställa från http://www.marinepartseurope.com/sv/default.aspx bara klicka in motor och du har översikt sprängskiss. // Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
firefish 245 Postad 28 Augusti , 2015 Problemet är då att man måste veta på förhand vad man ska ha - jag skulle vilja ha den infon serverad (och är villig att betala för det). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 28 Augusti , 2015 Ring och fråga VP hur intervallen ser ut och vad de gör på respektive service? Som sagt billigare att plocka själv, men din frågeställning är helt klart relevant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 290 Postad 29 Augusti , 2015 Vad har du för motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
firefish 245 Postad 29 Augusti , 2015 En AD41. Gångtid cirka 750 timmar men nu tänkte jag nolla alla servicepunkter och börja från scratch. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 290 Postad 29 Augusti , 2015 Bara att dra iväg ett mail till nån firma som säljer Fast alla firmor kanske inte fungerar som min Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
firefish 245 Postad 29 Augusti , 2015 Säljer du alltså pentadelar? Isf kanske vi kan göra affär. Tycker tyvärr att många affärsinnehavare/sajter har rätt dålig koll så jag är inte säker på att det hjälper att mejla/ringa och fråga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 727 Postad 29 Augusti , 2015 Problemet är då att man måste veta på förhand vad man ska ha - jag skulle vilja ha den infon serverad (och är villig att betala för det). Du kan t.ex. kontakta Fredrik Häller på Marinexpress. Han var tidigare ägare av Drevia i Lysekil och är tillräckligt duktig på Penta... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 727 Postad 29 Augusti , 2015 Bara att dra iväg ett mail till nån firma som säljer Fast alla firmor kanske inte fungerar som min Men Captian, inte kan Du väl befatta Dig med sådana skitmotorer som Penta... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 290 Postad 30 Augusti , 2015 Bara att dra iväg ett mail till nån firma som säljer Fast alla firmor kanske inte fungerar som min Men Captian, inte kan Du väl befatta Dig med sådana skitmotorer som Penta... Nu hänger jag inte med? Kanske inte borde svara ens då det blir helt OT men men... Säljer en hel del servicedelar till Penta Har även haft pentadieslar i flera av mina båtar genom åren osv För övrigt stavas mitt nick Capitan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 727 Postad 30 Augusti , 2015 Capitan För det första: Ursäkta att jag misslyckades att stava Ditt nick rätt. Troligen för fläskiga fingrar och för liten pekskärm... För det andra: Jag vill minnas att jag genom åren läst ett och annat inlägg där Du haft "ett och annat" att säga säga om VP, gröna motorer osv. Det ligger till grund för mitt inlägg ovan. För det tredje: Mitt inlägg var skrivet med en stor portion av, tja kalla det skämt, humor eller vad Du vill. Ja, men då kryddar man väl inlägget med en smiley, t.ex. denna . Jovisst, men då blev det inte så. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 290 Postad 30 Augusti , 2015 Capitan För det första: Ursäkta att jag misslyckades att stava Ditt nick rätt. Troligen för fläskiga fingrar och för liten pekskärm... För det andra: Jag vill minnas att jag genom åren läst ett och annat inlägg där Du haft "ett och annat" att säga säga om VP, gröna motorer osv. Det ligger till grund för mitt inlägg ovan. För det tredje: Mitt inlägg var skrivet med en stor portion av, tja kalla det skämt, humor eller vad Du vill. Ja, men då kryddar man väl inlägget med en smiley, t.ex. denna . Jovisst, men då blev det inte så. Ja som de flesta vet vid detta laget så har Pentas D-serie haft väldigt mycket problem. Framförallt D3.an Detta erkänns av Penta. Likaså erkänns det av Penta att deras hantering av reklamationer och ansvar har vart dålig Men du kanske har en annan åsikt som inte stämmer med Pentas egna ens? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 727 Postad 30 Augusti , 2015 Capitan För det första: Ursäkta att jag misslyckades att stava Ditt nick rätt. Troligen för fläskiga fingrar och för liten pekskärm... För det andra: Jag vill minnas att jag genom åren läst ett och annat inlägg där Du haft "ett och annat" att säga säga om VP, gröna motorer osv. Det ligger till grund för mitt inlägg ovan. För det tredje: Mitt inlägg var skrivet med en stor portion av, tja kalla det skämt, humor eller vad Du vill. Ja, men då kryddar man väl inlägget med en smiley, t.ex. denna . Jovisst, men då blev det inte så. Ja som de flesta vet vid detta laget så har Pentas D-serie haft väldigt mycket problem. Framförallt D3.an Detta erkänns av Penta. Likaså erkänns det av Penta att deras hantering av reklamationer och ansvar har vart dålig Men du kanske har en annan åsikt som inte stämmer med Pentas egna ens? Intressant information. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser