saxofon 8 Postad 1 Juni , 2015 Häpp! Använder West System 105/205 för att lägga 2 lager epoxi på mina nya durk-skivor. Av någon anledning lyckas jag inte prime'a den stora pumpen. Har försökt med 2 st i tron det kanske var fel på första. Har använt WS tidigare, också med pump, men inte alls haft något problem. Vad är det jag missar i år? Plastar inomhus (i lägenhetsköket ) så det borde inte vara för kallt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
firefish 245 Postad 1 Juni , 2015 Varför väger du inte? Mycket mer exakt än en pump – jag använder IKEA:s köksvåg som kostar pissåingenting och den fungerar perfekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petter_b 49 Postad 3 Juni , 2015 Jag använder också West System just pga av de smidiga pumparna som gör att det knappast går att göra fel. Har använt två olika pumpar varav en uppsättning köptes i våras och en annan förra våren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petter_b 49 Postad 3 Juni , 2015 Kanske borde tillägga att jag inte stött på liknande problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 3 Juni , 2015 Kanske borde tillägga att jag inte stött på liknande problem. Men det har jag - eller rättare sagt, pumpen gick sönder på något sätt och epoxyn rann till "lo och lä". Efter det övergick jag till våg, men vid ett tillfälle hade jag glömt vågen och det var långt att åka och hämta den. Då körde jag med tumstocksmetoden. Det var ca 10 år sen och sen dess har jag kört med tumstocksmetoden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 4 Juni , 2015 Å mina pumpar har åsså beckat ihop. De går bara inte att rycka ner. Men till skillnad från experten Thallatha så kör jag med plastmått. En sk köks-mått-sats, kostar 10:- . Mäter först upp tex den med 3 ml, (eller vad det nu är för mått),. av komponent A. Sedan mäter jag upp i samma mått antal motsvarande delar B. Men Biltemas blir det två gånger med A å sedan en gång med B. Sedan skrapar jag ur måttet å torkar ur med papper å efter det med lite T-röd å papper. Kan jag använda samma mått igen nästa gång. Problemet tycker jag är att beräkna att man blandar till lagom mycket. Synd att kasta bort epoxin om det blev för mycket å jobbigt om det tar slut å det räckte inte till. Så jag försöker att limma flera saker på samma gång. Idag limmade jag lite lådor å gejder för dem under kojerna å sedan "målade" jag den nya durken där tidigare "Bridgedäcket" satt. Hade tur å det gick precis jämnt ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser