Ottolasse 0 Postad 2 Maj , 2015 Jag har haft båten i sjön hela vintern med en motorums temp på 5 - 10 grader.Tog upp båten i början av april och den spann som en katt när jag körde en runda innan jag tog upp den. Hadde varme i moterrummet hela tiden.Jag stoppa i båten igen och körde bort til minl kajplattsen inga problem.Nästa dag skulle jag starta den och den går inte igång.Har kollat start motern inga problem. Det känns som motern sitter fast, den drar inte runt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikaojje 61 Postad 2 Maj , 2015 Lossa tändstiften å dra runt, se vad som händer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ottolasse 0 Postad 2 Maj , 2015 Ok kommer hem på torsdag 7/5 ska prova det. Kan du specificera dig lite eller så skriver jag resultatet... Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 2 Maj , 2015 Meningen med svaret är att du ska titta vad som händer i tändstiftshålen när du baxar maskinen. Jag tycker att det är ett bra råd! Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ottolasse 0 Postad 2 Maj , 2015 Ok Torsdag 7/5 jag återkommer OL Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ottolasse 0 Postad 25 Maj , 2015 Hej igen Hoppas att ni inte tappat lusten. Det tog lite längre tid än väntat. Har nu upptäckt att jag har tio liter vatten i motorn som jag tömde. Hur fan har det kommit in där och vad bör jag undersöka och vad kan ha gått sönder. Från A till Ö. OL Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sjoingenjoren 43 Postad 25 Maj , 2015 8.2 liter känns mer realistisk i en 496, eller är det i vevhuset du har vatten? Var det söt eller saltvatten som kom ut? Hur ser oljan ut? Saltvatten - sönderrostade limpor/knän eller så har vattnet gått bakvägen genom avgaskrökarna. Har vinden legat på med vågor akter ifrån? Kommer vattennivån över kröken så får du ju en hävert som fyller motorn, iaf på ena sidan. Sötvatten - jadu.. Topplockspackning? Frostsprängt block? Är du 101% säker att du inte varit under fryspunkten någon gång under vintern? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ottolasse 0 Postad 26 Maj , 2015 Hej Det är Saltvatten tog av limporna o knä idag fullt med Saltvatten där också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 26 Maj , 2015 Då är det väldigt bråttom att riva isär motorn. Kan ev redan vara försent Cylinderloppen har redan börjat rosta. Frågan är bara hur mycket. Hoppas det räcker att hona loppen Topparna måste av omgående Vänta inte med att göra detta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikaojje 61 Postad 26 Maj , 2015 Låter som det har kommit vatten bakvägen eftersom det skedde över en dag och att de fanns vatten i alla cylindrar. Om det vore topplockspackling el dylikt torde endast iaf ena sidan vara full med vatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ottolasse 0 Postad 30 Maj , 2015 Hej igen Om inte jag är felinformerad ska väl backventilerna som sitter i slutet av knäna var utfällda om ni förstår vad jag menar (utfällda) så inte vattnet kan gå bakvägen. Dom ska väl inte ligga ner. Hoppas att jag förklarar bra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser