Gå till innehåll
lördag 18 juli 2026
rackarhulda

Dogger Bank

Rekommendera Poster

Hej !

Jag har en motorseglare vid namn Dogger Bank ,det finns ju bara en här på maringuiden hur får jag in min där ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet!
Hela forumplattformen har nyligen bytts till en modernare och "smärre konstigheter" förekommer säkert ännu. Bra om dessa hittas,påpekas,utreds och avhjälps så snart möjligt!
Har försökt begripa din fråga och sen testat litet, har kanske missförstått men men. Har nedan klippt ihop fyra skärmdumpade bilder nedan till en enda. (Har pc med firefox, kan säkert se annorlunda ut på andra skärmar.)

Så...
Förmodar att du tänker dig en liknande presentation som Tulias i delbild nr 1? Testade då (naturligtvis inloggad) följande...
Hittade först alternativet "min sjöbod" under rubriken "medlemsadmin enligt 2. Klickade på den och fick i den upp alternativet "mina båtar" enligt bild 3. Klickade vidare på "redigera/lägg till mina båtar" och fick popup-skylten 4.

Var enklare förr kan jag tänka, då kunde man redigera o fixa utan att besvära admin med mejl. Enligt popupens text är denna nymodighet tydligen en säkerhetsåtgärd, kan ju vara bra? Men hur hanterar smartphones och paddor popuper kan jag fundera?
En annan nyhet i den nya forumplattformen som förbryllar mig är att man måste vara inloggad för att besöka medlemmars sjöbodar. (Eller så går man oinloggad till farbror Google direkt och skriver typ... tulia sjöbod site:maringuiden.se...) Knepig halvmesyr, är sjöboden avsedd att vara offentlig för andra än forummedlemmar eller inte, tycker själv att så naturligtvis borde vara fallet, men i så fall borde den vara enkel att hitta i varje inlägg (eller tvärtom omöjlig att finna ens via den "fiffiga omvägen hos google"!?
post-86835-0-20525500-1423152234_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...