Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Gäst xander

sjömackar

Rekommendera Poster

I Marstrand finns Uno-X på Klåverön. Det var Oljan förut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Tack Bosse! Har nu fört in den på listan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Hörde i veckan att sjömacken i Stenungsund ej finns mer, stämmer det så tar jag bort Stenungsund?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Byt den ena Karlshman mot Ronneby. Annars stämmer det :-nojd Har inte råd att köra längre en till Karlskrona så jag kan inte säga om det är fler länge väster ut :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Tack Thure! Nu har jag ändrat. Sitter nu som ett litet barn och väntar på den nya båten som kommer om ca en timma. Jag är jätte pirrig. MVH Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Den är i och jag är lycklig. LIVET ÄR UNDERBART Fortsätt gärna tipsa om tankställen längs kusten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Uppdaterar du din sjöbod med lite bilder snart?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag hoppas att jag hinner imorgon, senast söndag, Körde den i dag en kort sväng, den var GÖÖR GOO. MHV Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej brän inte alla soppa pengar sommaren är lång förhoppningsvis. är lite avudsjuk på dig hoppas jag får min båt i sjön snart :-nojd

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Nu är det fyra nya bider. Visst är den fin, det kommer mer senare.Jag passar på att flytta ner sjömackarna jag hittat, och tar bort de gamla. MVH Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det någon av er som har något tips om var jag hittar information om sjömackar i Danmark. Vi har tänkt att med vår Solö 25 lyx gå ner mot Fyn och har förstått att det kan vara svårt att hitta mackar som har bensin. Hälsningar från Viken

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Hej alla! Nu har jag fått igång min gps och där står alla mackarna så i nästa vecka kan jag kanske föra in alla som saknas åtminstone ner till Halmstad längre går inte mitt skökort. Så ända ner till Fyn kan jag inte hjälpa till med men kanske någon annan. Jag vet att en del danskar brukar vara inne på marin guiden dom kanske kan hjälpa till. Då gör jag gärna en lista över DANMARK. MVH Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej xander ligesom i sverige er der nogen der skal have deres udgifter betalt her er der et par links www.kms.dk www.dendanskehavnelods og lige som i sverige har vi det levende søkort så koster under 1000 kr http://www.sejlsport.dk/sw616.asp men jeg forstår dig. dog synes jeg det levende søkort er genialt- p.s i danmark er mange indre danske farvande overladt til klubber så be carefull out there - de fleste danske klubber har også en hjemmeside. arda :tant

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Hej och tack arda! Den första länken funkade inte men jag hittade den på nätet och här kommer den. http://www.danskehavnelods.dk/ Vet du personligen om några sjömackar i Danmark? Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander
http://www.danskehavnelods.dk/ Den var jätte bra, bara att trycka på kartan (över danmark till höger) var man ska och sedan välja hamn, tryck sedan på Vis alle piktogrammer på höger sida, sätt sedan pekaren på den symbolen som ser ut som en tankautomat så får man svar. Tack arda! Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej xander det er svært her i roskilde fjord har segel klubberne selv ansvaret for sjømærker og de kan ændre sig for år til år grunden og segel render ændre sig jo . så desværre arda :tant

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Hej arda sjömackar betyder där man tankar bensin. Förlåt om jag är dålig på danska men är sjømærker=bensinstationer. Ingela här ovanför undrar var man kan tanka bensin nära Fyn. Jag tror att ni är med i samma klubb. Hon har också en Solö. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej igen ha ha ha ha jeg er ikke så god til svenska at all - sømærker er styrbord (grønne) bagbord (røde) kompas afmærkninger båger med mere så jeg har misforstået dig xander brug du bare dendanskehavnelods.dk og en mere www.sejlerens.dk Go sommer til alle arda :tant

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Många tack arda! Nu fick vi en jätte bra sida över sjömackar i Danmark, Tyskland och Polen. http://www.sejlerens.dk/ Tryck bara på kartan under find din havn och välj region över Danmark, Tyskland eller Polen. Tryck sedan på de röda prickarna för att välja hamn och då kommer allt upp om bensin och diesel. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag tar gärna imot hjälp eller tips om mackar kanske vi kan starta ett nytt landskap, område men jag behöver eran hjälp. Jag har många tankställen på gps:en men där står inga märken, namn. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Om jag får mig tillsänt en lista över vilka märken det är som finns på mackarna i hamnarna kan jag lägga in det. Skicka mig ett mail till vår info adress. Kan säkert ordna till en lista på något sätt också. Men som ni vet är det en ideell prägel som driver på vårt engagemang i denna site. Så vi gör det vi kan! Har ni tex märkt vilken hastighetsökning och ökad stabilitet vi fått sedan vi köpt nya servrar. ///

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag har skickat över de tappar jag har hittat hittills hoppas att vi får in mer, jag åker till helgen, så Bohuslän kommer med säkerhet, Hoppas andra hjälper mig med resten. Hastigheten har jag inte märkt så mycket på, tycker den har varit bra för det mesta. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

[bLÅ]Statoil Styrsö Tången har 031-972025. De är bemannade dagtid och har sedelautomat övrig tid. Finns även alkylatbensin på pump.[/bLÅ]

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Jocke, Rörö har mack. Troligen sedelautomat. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har ju jag båt i en insjö men jag är grymt impad av Xander och övrigas jobb över sjömackarna. Det jag blir så förvånad över är varför inget av bensinbolagen engagerar sig. De lägger ju ner mängder med krut på bilägare och det finns kartor över alla vägburna mackar med mera. När jag har slutat semestern skall jag kolla med de bensinbolag vi jobbar med om det går att få ut mera detaljerad information på något sätt och då kunna bidra lite till samlingen med tex postion och öppet tider.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ooppsss, hade jag läst hela tråden så hade jag sett att web admin hade lagt in detta redan. Sorry... :oops: (Fort men fel, ibland)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Vet du om det finns både bensin och diesel eller bara det ena? Jag har kört 900 distans med den nya, så jag har varit på en del tankställen det senaste. Var på Rörö i helgen, men glömde att titta. Jag försökte att ringa dig men du var ej hemma. Mvh Xander. P.S. Och tack till alla som hjälper mig. D.S.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Rörö har diesel oxå. Jag var på Rörö jag med! Drog en sväng in i hamnbassängen men det var fullt på söndagen. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...