Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Gäst xander

sjömackar

Rekommendera Poster

Gäst xander

Jag skrev ett inlägg till förbättringar av marnguiden men det verkar som dom inte läser den så ofta då jag inte fått något svar. Jag tänkte att om jag lägger den här och att om många svarar, diskuterar så kanske dom ser den och svarar. Vett och etikett säjer visserligen att inte posta samma gång på gång men här kommer den. I Båtnytt sommar special 2001 stod om var de flesta sjömackarna finns/fanns. Var kan man hitta en ny lista? Och varför finns det inte på marin guiden.se. Man kan givetvis titta på varje gästhamn men det är inget bra alternativ.Och varför inte lägga upp det på samma sätt som Gästhamnar vilket jag tycker är mycket bra. Då skulle man kunna planera tankningar på okända orter. Gärna med bensinföretages namn så att man vet vilka bensinkort man kan använda. Och gärna ett omdöme, öppettider osv. Tack på förhand Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker också det hade varit kanon om någon (varför inte Maringuiden) samordnar ett register !!! :-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ennu värre e det på danska sidan, nästan inga mackar som har bensin, bara diesel. Fick anlita hamnkapten till at hämta bensin vid ett tillfälle på en avlägsen bil mack :roll:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker förslaget är bra. (tyckte det redan när jag läste den på förslagssidan) Om man sedan lägger ut listan så att man kan komma åt den via WAP har man ju en riktig nytta av den. Borde vara en attraktiv plats att sälja reklam på också!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det ingen administratör på Maringuiden som förstår att det verkligen är ett starkt önskemål?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag har för mej att i samma tidning och nummer så hade de listat alla sjönära bolag och ombud också. Det kanske också är bra?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag hittade en annan sida för Stockholm http://albano.se/Bensinstationer/index.php något sådant hade varit bra för västkusten. För bolaget kan avancerat knappen vara bra men kändes ej så bra för tappar, mackar eller sjöstationer. :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Tack stenson har börjat luska själv men tar lång tid då inte alla står utan måste komma ihåg själv och titta på kartan. Men Har nu hittat alla Statoils i Bohuslän hoppas jag från norr till söder kommer de här. Statoil sjöstation Strömstad Myrens Varv Tel. 0526-132222 Statoil sjöstation Havstenssund Tel. 0525-21250 Statoil sjöstation Henån Hamnen Tel. 0304-31630 Statoil sjöstation Marstrand S:a Strandgatan 1 Tel. 0303-61020 Statoil sjöstation Öckerö Stranden 2/marina Tel. 031-965769 Statoil sjöstation Styrsö? fick av steff men kan ej hitta den på nätet, kommer kanske mer? OK- Q8 kommer här OK-Q8 sjömack Rönnäng Stansvikindustriområde Tel. 0304-677508 OK-Q8 sjömack Bohus-Björkö Skarviksvägen 12 Tel. 031-961249 Preem hittar jag inga. Någon som kan hjälpa mej med något bolag. Tack på för hand Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst staff

Satoil -Styrsö Bilia inne i älven. S

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag lägger in det ni säjer, hjälper mej med. Titta här under, där ändrar jag hela tiden. Norsk Hydro/ UnoX har jag inte hittat någon men jag har betämt för mig att det finns men var? Kan det var i Fiskebäckskil? Shell undrar jag om det finns på Bohus Malmön? Inga på Jet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst staff

Det ligger en mack i Hinsholmen också, vet inte i fall det är något märke på den. Det är i alla fall Wahlborgs Marina som driver den. //S

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Missade jag något? Lägger du in mackarna i något register som andra kan se? (sömnig...)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag tänker försöka. Det kanske går med hjälp. Jag tänkte börja med Bohuslän då jag bor där och Stockholm finns ganska bra på nätet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej I min förra båt hadde jag en gps som heter geonav där kunde man söka på tappar via gpsen då talade den om var närmaste tapp fans jätte bra. tyvär så skickade jag med den när den såldes :-(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Längre ner har jag börjat med en lista som jag uppgraderar hela tiden, så fort jag hittar något eller får något av er. En sådan gps skulle man ha.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst S

I Mollösund finns Tappen i Mollösund //S

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Tack S. Du har möjigtvis inget tel nr? Vet ej om det är rätt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Tel 0304-21455 enligt min GPS:info. Jag har en Garmin 276c med denna typen av tilläggsinformation mot olika hamnar. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Hej Wille och tack. Jag har ej ägt någon GPS men har köpt i år för att sätta in i den nya båten, en garin 172c kan jag också köpa till denna tilläggsinformation?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Hej Joakim. Garmin 172 är även kompatibel med deras ekolodstillsats som heter GD20 och en givare så får du en komplett fisktv. http://www.garmin.com/products/gpsmap172/ Vet ej hur programvaran ser ut på just 172:an, men det är inte omöjligt att hamninformationen finns under menyn FINDknappen, allt ligger ju i kartdatabasen som finns på minneskortet eller om man har CDskivan och sedan laddar ner på ett minneskort. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Liten kompletterande fråga, Hur är kostnadsläget för stationerna. Vissa påstår att det skiljer massor i pris per liter soppa. Är det så eller bara en myt? Samt skiljer det mellan bilmackar och sjömackar? mvh Roland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Det skiljer säkert en del, speciellt då man kommer upp en bit i bohuslän. Vanliga bilmackar och sjömackar brukar det skilja mycket. får väl åka till Stenungsunds omådet innan man lägger i den, då dom ofta har bensin krig, just nu kan man köpa 95 oktanig för 9, 09 det är ok. Annars vet jag att en del mackar säljer både till bil och båt tex statoil Marstrand från samma tank, då används den året runt och det är ju bra men jag vet inte om det är olika priser då det är olika pumpar. Om priserna fanns här eller på nätet så tror jag att det skulle bli mer konkurrans och billigare soppa, det skulle vara mycket bra. Men jag börjar med tapparna. Så tänkte jag tacka Wille och samtidigt fråga vad det är för tapp märke i din hemmahamn då jag tror att det finns en där. Vänliga hälsningar Joakim.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Marin guiden är nog inte så intresserade av detta, inte heller bohusläningar så vi startar väl tankställen i ett annat län. Ge mig tips så lägger jag upp dom här.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Vad gäller tappmärke har jag inget svar. Tror att det är kanske just TAPP.Är enbart sedelautomat iallafall. Dock även diesel. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Tack Wille! Försöker få liv i denna med en ny uppgradering.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Xander, vi har läst ditt inlägg. Som vanligt har vi en lång lista på förbättringar, och detta kan vara en bra idé. Låt oss återkomma i ämnet. Fortsätt gärna tipsa om tankställen längs kusten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Preem vid gästhamnen i Karlskrona Gästhamnen själva i Karlskrona, om dom inte har lagt av med bensinförsäljning när Preem kom för det ligger 100m från Preem så jag har aldrig kollat :-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Tack Ture! Då lägger vi upp en lista för Blekinge. Från söder till norr eller skall vi säja från väst till öst. Sölvesborg= Karlshamn= Ronneby= Karlskrona=Preem Tel. 0455-12660

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...