Micke9000 16 Postad 4 Januari , 2014 Hej. Installerade ett nytt slutsteg då det tidigare gett upp. Äntligen ljud under kapellet, men. När jag nu använder mig av timplanen så knäpper det till i högtalarna vid varje justering. Det blir alltså någon störning/pik som slutsteget förstärker slutsteget. Någon som har en idé på vad som kan vara fel? Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 4 Januari , 2014 Hej, enstaka knäpp i högtalarna vid enstaka körningar av powertrim-pumpen måste nog räknas till kategorin dagens I-landsproblem? ;-) [Men därmed inte alls sagt att problemet är ointressant eller inte går lösa, möjligen bara att det kan betraktas som naturligt med knäppanden då större induktiva laster (läs elmotorer med mångvarviga spolar som pumpens) kopplas bort.]Hmm...går väl i.o.f.s. att med olika mer eller mindre dyra metoder filtrera ner amplituden på de flesta störningar/spikar, men gäller det bara enstaka högtalarknäppningar vid knapptryckning kanske du helt enkelt kan låta bli trimknappen vid tillfällen då ljudkvaliteten prioriteras extra?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 4 Januari , 2014 Hehe bra svar. Nej det är inget stort problem, bara lite irriterande. Får se om jag springer på en lösning vad det lider. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 5 Januari , 2014 Troligen kommer störningen in via högtalarkablarna. Ligger högatalarkablarna parallellt med kablarna till trimplanen kan det vara där störningen kommer in. Ibland kan man helt enkelt få riva lite i kablarna för att se om det blir skillnad. Men ett modernt slutsteg ska inte vara så störningskänsligt. Det förra steget hade inte problemmet? Jag skulle nog börja med att prata med de du köpt av. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 723 Postad 5 Januari , 2014 Dags att ta ett snack med bil-hifikillarna. De brukar sätta en stor kondensator på stömmatningen till slutstegen för att jämna ut förbrukningstoppar och minska störningarna från bilens elsystem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser