Georg_Ohm 5 120 Postad 16 Januari (redigerade) Jag byter ut min ena plotter och radarn dessa är ju bara cirka 23 år gamla… Jag tappade ju på sensommaren bort en kombinationsgivare till ekolod, hastighet och temp. och kunde inte hitta en ny. Plottern är långsam och har börjat att delaminera i displayen, det går inte längre att ställa in tid och datum, då plotterns kalender har lagt av av någon anledning. Fick tag på ett ”radarpaket” utgående modeller, till ett fördelaktigt pris. Det blev en Element 12 S och trådlös Quantum. Jag hade väl helst velat ha en Garmin, men nu blev det som det blev. Och ”som vanligt” får jag sällan olika apparater att funka tillsammans. Supporten är kontaktad, jag väntar på svar. Lösenordet och SSID är kollade x flera, samma på förpackningen, på radarns undersida och på medskickade etiketter. Jo, den har funnit båtens Wi-Fi, jag har laddat ned senaste programvaran. Radarn lämnar en nätverkssignal som syns i min Ipad. Någon som kan ha någon idé vad som är fel? Så återstår det då att ansluta AIS, ekolodsgivare och eventuellt VHF:en… eller jag bryr mig inte om att försöka med VHF:en, den har bara NMEA 0182 eller någon dialekt av det protokollet. Redigerad 16 Januari av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser