Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Lamon

Bensinavfall

Rekommendera Poster

När jag fyllt utombordarn till jollen brukar det bli några liter kvar i dunken..För att inte riskera att det läcker ut i båten om dunken skulle välta så blandar jag det med diskmedel o sen bara tippar ut skiten i sjön, det funkar kanon o man ser inget efter bara några minuter. Det bästa är att det funkar lika bra i hamnen där det annars blir ett jävla liv om nån ser det..

Har ni några andra bra miljötips så skriv dom gärna här..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pissa i miljömarodörernas båtar, gärna på något som suger upp urinet, så slipper man få ut fosfor i havet. Det kallas sugtömning. wink

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis likdant resonerade man i Sverige på 50 talet, det man inte ser det finns inte.. Så alla kastade sitt skit överbord, bara det sjönk så... 

Prova att hälla ditt bensin/tvättmedel i ett akvarium, där ser man det inte heller, tror inte att fiskar och växter skulle må så bra av det.... 

Finns bara ett ord - idioti.

Om du nu har bensinen i en flaska hur svårt är det att ta med skiten till macken.

Jag var nära på att gå till personangrepp, men eftersom det är nytt år tänkte jag att du säkert är en trevlig prick som bara hade lite otur när du tänkte.... 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du läser inlägget igen kanske också du inser att det nog inte är så allvarligt menat...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp.. Ilade ut till grannens badtunna o testade med 1 liter diesel, verkar funka kanon :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vore det inte bra att lägga upp alla dessa fina förslag i en databas?

 

Kan ju heta: skitbra tips till havs eller på land.   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bortsett från om ni skämtar eller inte så funkar det både med bensin och diesel. Jag har varit med om att personal på sjömackar kommer springande med Yes-flaskan så fort det blivit lite spill i vattnet. En tjej sa till mig att de var rädda för att bli anmälda för miljöbrott, så dom var alltid snabba på avtryckarn med diskmedlet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...