Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Sparre

Lukrativ affärside?

Rekommendera Poster

Hade passat mig ypperligt att hyra på det viset då det passar mig bättre att ligga hemma på boj under sommarn. Dock så tillåter inte de flesta hamnar runt kring mig att man hyr ut på det viset :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl Sparres annons som han vill ha lite extra spridning på.

 

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

.....okej, ingen som reflekterar över uthyrningsperioden? När kör man båt? Typ maj-aug. Sedan tar de flesta upp sina båtar.

Tror ju inte att det är någon lysande efterfrågan på båtplatser under sep-okt. Där jag ligger är det näst spöklikt tomt.

Känns ungefär som att hyra ut solstolar mitt i vintern, eller slalomskidor till midsommar....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ganska vanligt att folk förvarar sina båtar på landet eller på andra båtplatser ute i Skärgården under sommaren men närmare bostaden eller på en stor marina (typ just Svinninge) under vintern. När det börjar närma sig upptagning kanske man har stängt landet eller av andra anledningar vill ha båten i närheten av upptagning den sista tiden i sjön.

Jag har flera gånger lånat ut min plats till en båt som ligger på samma uppställningsplats inför upptagning och efter sjösättning just för att ägaren har sin båt längre ut under sommaren.

Så så himla konstigt tycker jag inte att det är.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har svårt att tro att det skulle vara ganska vanligt. Har man ett sjöställe i skärgården och sedan stängt det för säsongen tror jag att man även stänger av båten, men det är ju jag det.

En viss indikation beträffande vanligheten torde ju ändå vara att räkna antalet båtar som ligger vid bryggorna i slutet av oktober....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då vet vi vad du tror Sparre.

Vad jag däremot inte förstår är vad du har för syfte med den här tråden? Vill du förklara lite?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja, syfte och syfte..., möjligen att raljera lite över en i mitt tycke totalt meningslös blocketannons. (Dock inget personligt riktat mot annonsören).

För mig känns det lite som att fösöka sälja sand i Sahara eller snö i Antarktis. Tror att 99 av 100 båtplatser gapar tomma den period som annonsören försöker hyra ut.

Säljs det många liftkort för slalombackar under juli månad?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snön vet jag inget om, men troligen säljs det ingen till Antarktis. Men sand till Sahara det säljs det och liftkort till slalombackar säljs det också på sommaren. Något mer??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...