Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
PeterL

Täckplatta s-drev

Rekommendera Poster

Tack så mycket. Väldigt mycket matnyttigt här.. ;) 

 

Jag har lagt till en bild från min båt, den jag hade i mobilen. Sedan har jag visat hur baksidan på täckplattan ser ut och gjutningen på gummit passar inte i genomföringen i skråvet. Det är ju sågat så ingen spackel där..? Alltså det jag har markerat i rött passar inte med varandra. Bör det göra det eller skall jag trycka upp den delen som ligger direkt mot skrovet i hålet. Man vill hur ha direktkontakt med den släta ytan mot skrovet hela vägen in till genomföringen tänker jag? 

 

 

InkedBåten_LI.jpg

InkedTäckplatta_LI.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Täckplattan ska inte tryckas upp i hålet. Den ger inte och ska inte ge en vattentät tätning utan ska bara limmas mot botten på skrovet så att du får bättre vattenströmning runt drevet. Eller menar du att upphöjningarna i plattan tar emot i skrovet så att det inte går att få den helt plan?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis. :)  Plattans upphöjning i djutningen kommer på utsidan mot skrovet så att den inte blir plan. Som jag förstår finns det bara en sort och inga mindre? Klart jag kan försöka slipa bort överföd men det verkar ju konstigt..? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var ju lurigt, har inte hört om detta problem tidigare.

 

Det är nog bara att ta fram en laxkniv, en filékniv eller en vinkelslip...

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Körde också med kontaktlim på min förra båt. Ganska rejält med kontaktlim och så sika runt kanterna. Satt i flera år på det viset tills jag sålde båten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...