Gå till innehåll
fredag 19 april 2024

sebbe999

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    65
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om sebbe999

  • Placering
    Löjtnant

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Tjena! Är det någon som har ett bra tips på medel för att spola rent sjövattensidan på tamd63P, värmeväxlare och intercooler m.m gjordes rent för några år sedan då dom monterades bort, men tänkte om man kunde förebygga lite genom att spola med något bra medel! Har läst lite om RYDlyme och barnacle buster som dom använder i USA !
  2. Okey tack så jättemycket för informationen! Är det något jag bör kolla lite mer noggrant på själva båten som brukar vara något bekymmer, och även maskinellt när jag provkör?
  3. Okey kul att höra! Vad kör ni för farter? Och vad är bränsleförbrukningen på dessa maskiner i dom farter? Något man bör ha koll på vad det gäller båten? hur är den att manövrera?
  4. Tjena! Någon som äger denna båt med två st TAMD41:or? Skulle vara kul att få lite input i denna båt, då jag är sugen på en flybridge båt i den prisklassen.. Tack på förhand
  5. Tjena! Har en 5kw värmare som verkar bli riktigt hög avgastemp på när man krämar på fullt! har monterat en sådan stålomspunnen slang, och det ryker om själva slangen när man kör på max! Hur är det möjligt att en stålslang kan börja ryka ?
  6. Nej tyvärr, har pratat med eberspächer och jag måste byta ut styrdonet då jag har en annan modell.
  7. Är det någon som har någon korrekt inkoppling mellan kablarna från värmaren ihop med en display typ 801 med batteri banken ? Jag lägger upp en bild där man ser kablarna från värmare och display! Det ser ut som det ska va en brun/vit från värmaren i kretsscehman, men den verkar inte vara på min, eller har dom dom uppdaterat kablaget?
  8. sebbe999

    Kylarvatten

    Tjena, jag har en 5.7L mpi med både intag via skrovet och drevet, nu när jag skulle byta bälgar kylarvattenslang från drevet m.m har jag stött på patrull!! Kopplingen på insida Sköld från kylarvattenslangen är helt förgript, och tror aldrig det går att få helt tätt om jag skulle börja återmontera nya packningen och slangen! Så frångan är, jag har sätt att mercruiser säljer ett block off kit för för att hoppa över intag vi drevet och bara köra via intag från skrovet! Är det någon som har erfarenhet av det? Jag ska ringa Värmdö motorteknik imorgon oxå! Jag har en färskvattenkyld 5.7L mpi med bravo 3
  9. Tjena! Jag håller på att byta bälgar stödlager m.m på min Searay 260/275 med bravo 3 drev, ni som har gjort detta byter ni alltid vattenslangen oxå? verkar som det är ett helsike att komma åt den från insidan med specialverktyget för att få i den koniska plastbiten ! utsidan är det inga problem vad jag kan se... Några tips och erfarenheter motages gärna )
  10. Tjena, slänger ut en fråga åt min plast pappa, han ringde nu och sa att han inte får upp någon olja med hjälp av en sådan 9L pump från seasea, motorn är varmkörd men ingen olja kommer via vacum pumpen! Jag själv har sådant Quick Darin system på min mercruiser så jag använder ingen pump! Någon som har något tips!?
  11. Ni som tar hem drevet över vintern, hur gör ni med oljebyte osv!? Tack för svar
  12. Tjena! Är det någon som har lite bilder eller tips och tricks på vart man bäst monterar en värmare i en Sea ray 260/275 - 06 !
  13. Det är ingen låsning! Bara ett spår !! Men det har ju funkar innan i 2 år så det är inte flaskan utan spisen som något inte lirar !!
  14. Tjena, jag har ett sådant gaskök i båten där man skjuter i en liten gas flaska och vrider den ett halvvarv med ett svart lock! Har funkar klockrent tills idag när jag skulle sätta i flaskan och vrida runt den så täpper inte flaskan till, utan gas pyser ut hela tiden ! Någon som hade liknande strul!?
×
×
  • Skapa nytt...