Gå till innehåll
lördag 11 juli 2026
AndersSnipa55

Bränsleanslutningar Volvo Penta Diesel

Rekommendera Poster

Hej, Har en VP 2002 Diesel där bränsleledning rostat fast och spruckit. Den är delvis kopplad med kopparrör till en ståltank. Kopparröret är 8 mm ytterdiameter och 5 mm innerdiameter.  Behöver veta var jag får tag på kopparrör, mellandel och skruvmutter (10 mm innergänga) till bränsleledningen. En speciell koning är dessutom gjord på ändarna till kopparröret (se bild Diesel_2). Hur åstadkommer man en sådan?

Har lyckats beställa en ny bränsleledning från själva bränslepumpen på motorn så det är mest övergången till kopparledningen som jag behöver hjälp med att skaffa reservdelar.

Diesel_1.jfif Diesel_2.jfif Diesel_3.jfif Diesel_4.jfif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Kan du ladda upp bilder som vanliga jpeg istället, det inte alla som kan öppna dina bilder.

//Pär

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan skrev AndersSnipa55:

Hej, Har en VP 2002 Diesel där bränsleledning rostat fast och spruckit. Den är delvis kopplad med kopparrör till en ståltank. Kopparröret är 8 mm ytterdiameter och 5 mm innerdiameter.  Behöver veta var jag får tag på kopparrör, mellandel och skruvmutter (10 mm innergänga) till bränsleledningen. En speciell koning är dessutom gjord på ändarna till kopparröret (se bild Diesel_2). Hur åstadkommer man en sådan?

Har lyckats beställa en ny bränsleledning från själva bränslepumpen på motorn så det är mest övergången till kopparledningen som jag behöver hjälp med att skaffa reservdelar.

Diesel_1.jfif 284 kB · 0 downloads Diesel_2.jfif 146 kB · 0 downloads Diesel_3.jfif 254 kB · 0 downloads Diesel_4.jfif 297 kB · 0 downloads

18 minuter sedan skrev Mercury_44XS:

Hej

Kan du ladda upp bilder som vanliga jpeg istället, det inte alla som kan öppna dina bilder.

//Pär

.jpeg eller .jpg skall det vara.

Det förefaller även som om filerna är skadade då det inte går att ladda ned dem.

Utan att ha sett hur det ser ut, så vet jag att Biltema har verktyg till att kona kopparrör med, inte bara bromsrör. I övrigt kan nog en båtmekaniker hjälpa dig med koningen, det är inga sällsynta konor och ingen rymdstationsteknologi.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...